مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از ابلاغ ۱۵۴ مصوبه جهت تسهیل گری ورفع موانع ومشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان از ابتدای امسال تاکنون به دستگاه‌های اجرایی خبرداد.

مهدی صفوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در راستای تحقق شعار سال (مهارتورم و رشد تولید) تعداد ۱۶ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مستقیم مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکا‌های عامل  به همراه ۱۵۴ مصوبه جهت رسیدگی ویژه به مشکلات تولید کنندگان استان بوشهر تشکیل شده است.

 صفوی با اشاره به عملکرد مطلوب اجرای بیش از ۸۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل در سال گذشته، عنوان کرد: در بازه زمانی مذکور هم با پیگیری‌های مستمر دبیرخانه کارگروه تسهیل تا کنون بیش از ۵۰ درصد مصوبات با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های دولتی  اجرایی شده است و مابقی در دست اقدام می‌باشد.  

 وی خاطر نشان کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل به عنوان یک ابزار مناسب جهت رسیدگی به موضوعات و مشکلات بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در حوزه صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری وغیره در سالجاری به مشکلات ۱۳۵ پرونده به صورت ویژه رسیدگی و تصمیم گیری نموده است.

 مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به اهداف تشکیل جلسات کارگروه تسهیل به منظور احیاء واحد‌های راکد، ایجاد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال و سایر موارد افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون موضوعات مطرح شده شامل ۶۳ درصد در زمینه پیگیری تسهیلات جهت تامین منابع مالی سرمایه در گردش و ثابت،  ۱۶ درصد امهال بدهی معوق بانکی، ۷ درصد امور زیربنایی نظیر تأمین آب و برق و گاز، ۳ درصد تامین زمین مورد نیاز، ۱۱ درصد مجوز تاسیس و استعلامات لازم از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوطه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.