امامی با بیان این که یزد، برای دومین بار میزبان نمایشگاه مد و لباس است به ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه هایی در سراسر کشور تاکید کرد.

سید مجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درمورد نمایشگاه مد و لباس یزد بیان کرد: در دور جدید نمایشگاه مد و لباس استانی، استان یزد، اولین منطقه در کشور است که برای دومین بار میزبان این نمایشگاه است و به همین خاطر، خودم را برای حضور در نخستین روز این نمایشگاه ملزم کردم و طبیعتا در شرایطی که تامین و فروشگاه‌های اختصاصی کالای حجاب و به طور کلی، لباس برای بانوان به ویژه دسترسی به چادر، مانتو و عبا تا حدی کم شده است تلاش می‌کنیم دسترسی مجازی آن را حل کنیم و اطمینان دارم تا پایان تابستان، درگاه‌های بزرگ توزیع فروش لباس در فضای مجازی خواهیم داشت که مردم از اقصی نقاط شهر‌ها و روستا‌ها بتوانند لباس‌هایی مطابق با ذائقه و سلیقه خود را پیدا کنند، ولی در این شرایط، راه حل خیلی کوتاه مدت، برگزاری نمایشگاه‌های دو روزه یا چند روزه است که در روز اول نمایشگاه مد و لباس یزد استقبال خوبی از آن شد و بانوان حضور پررنگی در آن داشتند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی اتفاق بزرگی است. چون بیش از ۶۵ تولیدکننده و کارآفرین که گاهی بعضی از آن‌ها سرپرست خانوار هستند و یا برخی دیگر، تنها راه فروشی که دارند غرفه‌های نمایشگاهی است و توانایی مالی برای اجاره مغازه ندارند از طریق این بستر می‌توانند حضور داشته باشند. حتی با وجود این که کالا‌های زیبای خود را زیر قیمت به فروش برسانند. البته باید گفت که مسئله پوشاک هم برای بانوان و هم برای آقایان است و ما این موضوع را مدنظر قرار داده ایم تا جایی که کارگروه ساماندهی مد و لباس در استان ها، وزارت صمت و اصناف و سازمان صدا و سیما و آموزش و پرورش استان‌ها فعال شده اند تا با حمایت کارگروه مد و لباس کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اقدامات لازم برای این منظور را انجام دهند و درواقع، این یکی از کار‌ها و فعالیت‌های خوبی است که شروع کرده ایم.

وی گفت: ان شاءالله در آینده، ساماندهی پوشاک مدارس و سمت و سوق پیدا کردن آن به پوشاک مطلوب و زیباتر را خواهیم داشت. چون بهترین جایی است که می‌توانیم به دانش آموزان دبستانی و... چادر، مانتو، مقنعه و روسری را به عنوان پوشاک ملی معرفی کنیم که آن‌ها می‌توانند با پوشاک سنتی کشور آمیخته شوند چراکه ایران، بهشت مردم شناسان و ایران شناسان است و ما در کشورمان گنجینه تنوع داریم و پوشاک مدارس، بهترین فرصت برای معرفی پوشاک ایرانی اسلامی است.

وی افزود: امیدوارم در گام بعدی، کارگروه‌های ساماندهی مد و لباس استانی ما بتوانند در هر استان، روش و رویکرد جدیدی را پیش بگیرند که غیر از رویکرد سنتی موجود باشد و فقط محدود به چند طرح معمولا ارزان نباشد و دوستان اصناف هم که به دلیل مواد اولیه گران قیمت به تولید چنین محصولاتی با قیمت پایین می‌پردازند اقدامات لازم و مطلوبی را برای این منظور را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار