مديرعامل شرکت آبفا گفت: هيچ مشکلی بر اثر وقوع سيل در جاده چالوس برای سد اميرکبير ايجاد نشده است.

 محسن اردکانی گفت: در پی رخداد سیل، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر کرج به سمت تهران کاملاً مسدود شد؛ به طوری که هیچگونه آبی از سد کرج به سمت تهران منتقل نمی‌شد که این رخداد در ۶۸ سال گذشته بی‌نظیر بود.

به گفته  مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان تهران میزان آبی که از سد کرج به سمت تهران می‌آید، ۱۰ متر مکعب بر ثانیه، معادل ۲۰ درصد از نیاز آبی شهر تهران بود که اگر این مشکل مستقیم به تهران منتقل می‌شد، باید ۲۰ درصد از شهر تحت مشکل تامین آب قرار می‌گرفت.

او مي‌گويد: با همکاري نيروهاي آبفا توانستیم بسیار سریع بخشی زیادی از این آب را که حدود ۸ متر مکعب بر ثانیه بود، از دیگر سامانه‌ها تامین کنیم و ناگزیر، ۲ مترمکعب بر ثانیه را به صورت مدیریت شده تامین کردیم و مشکلی که می‌توانست ۲۰ درصد از شهر را تحت تاثیر قرار دهد، به ۴ درصد کاهش دادیم.

وی با اشاره به سختی کار در بازگشایی مسیر مسدود شده، اظهار کرد: این ۴ درصد به ناچار و به صورت نوبتی دچار افت فشار یا قطعی آب شدند، اما اکنون رفع انسداد صورت گرفته و آب به تصفیه خانه‌ها رسیده است.

اردکانی تاکید کرد: در حال حاضر هیچگونه قطعی ناشی از کمبود آب نداریم، اما به دلیل اینکه در این مدت، شبکه‌های آب را به صورت بحرانی تامین کرده بودیم، ممکن است نوساناتی در شبکه به صورت موردی ایجاد شده باشد که شهروندان می‌توانند این موارد را با شماره ۱۲۲ در میان بگذارند.

او گفت: هيچ مشکلي براي سد اميرکبير ايجاد نشده بود. مشکلات ايجاد شده در مناطق پايين دست بود که به دليل ريزش سنگ‌ها در مسير جریان آب، باعث شده بود که آبرساني به برخي از مناطق با مشکل مواجه شود اما در حال حاضر اين مشکل برطرف شده و آب به تصفيه خانه‌ها رسيده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار