رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین دوره آزمون مربیگری درجه ۳ کوهنوردی کشور به میزبانی یاسوج در منطقه بردخیاری دشتروم برگزار شد.

زریر حسین زاده افزود: در این آزمون که با هدف معرفی ظرفیت های کوهنوردی و صخره نوردی استان و تبادل تجربیات کوهنوردان برگزار شد، ۵۰ داوطلب مربیگری از ۶ استان کشور در آزمون‌های اختصاصی این رشته به صورت عملی و کتبی شرکت کردند.

مسئول بخش کارگروه آموزش فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی کشور نیز گفت: این فدراسیون و هیئت‌های کوهنوردی در استان‌ها آموزش را به عنوان یکی از اولیت‌های مهم و کاری خود قرار داده تا با آموزش شیوه‌های علمی و نوین کوهنوردی و کوه پیمایی به علاقه‌مندان از بروز آسیب‌های جسمی به ورزشکاران جلوگیری شود.

محمودی افزود: این فدراسیون از ابتدا امسال تاکنون ۳ دوره آزمون مربیگری درجه ۳ در استان‌های مختلف کشور برگزار شد و تا پایان سال نیز با اجرای ۴ دوره دیگر به میزبانی تهران زمینه شرکت بیش از ۳۷۰ داوطلب را فراهم می‌کند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد داری ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف ورزشی به خصوص در زمینه کوهنوردی و صعود‌های ورزشی از جمله وجود بیش از ۵۰ قله بالای ۴ هزار متر است.

خوبی افزود: برنامه ریزی شده که با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای مربیان علاوه بر ارتقای سطح دانش علمی و عملی مربیان و ورزشکاران، مواهب طبیعی در حوزه کوهنوردی را به کشور و دنیا معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.