رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: قراردادهای فناورانه ۹۰ میلیون دلاری ایران و ونزوئلا امضا شد.

امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: سال گذشته با برپایی یک نمایشگاه از توانمندی‌ها و دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان در ونزوئلا، هیات‌های متعدد ونزوئلایی از این نمایشگاه بازدید کردند و زمینه شکل گیری ارتباطات تجاری فراهم آمد.

وی گفت: همزمان با حضور رئیس جمهور ایران در کاراکاس، نشستی برگزار شد که در آن تجار و فعالان اقتصادی ونزوئلا حضور داشتند. در این نشست، گزارشی در خصوص اقدامات در حوزه علم و فناوری و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان ارائه شد.

وی ادامه داد: نکته مورد تاکید رئیس جمهور استفاده از ابزار خانه فناوری و نواوری در کاراکاس بود، زیرا می‌تواند از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه همکاری اقتصادی دانش بنیان بین دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه در جریان این بازدید‌ها و نشست‌ها قرارداد‌های فناورانه‌ای بین ایران و ونزوئلا منعقد شده است، گفت: چند قرارداد به ارزش حدود ۹۰ میلیون دلار بین فناوران ایرانی و ونزوئلایی‌ها منعقد شده که در زمینه ایستگاه‌های گاز، تجهیزات مخابراتی، توسعه شبکه فیبر نوری، تجهیزات پزشکی، مکمل‌های غذایی انسانی و دامی و... بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار