گوگل اعلام کرد که به دنبال تحریم‌های وضع شده علیه ایران، اپلیکیشن دیوار را از فروشگاه خود حذف کرده است.

گوگل با ارسال ایمیلی به اپلیکیشن دیوار، از حذف این برنامه از فروشگاه گوگل پلی خبر داد. به دنبال این اتفاق، اپلیکیشن دیوار از شب سه‌شنبه ۲۳ خرداد به دلیل تحریم‌ها از گوگل‌پلی حذف شده است.

گوگل در ایمیلی که برای دیوار ارسال کرده، اعلام کرده است که  حذف این اپلیکیشن با استناد به ماده ۱۶.۵ «توافقنامه توسعه‌دهندگان» صورت گرفته که به تحریم‌های وضع شده از سوی دولت آمریکا اشاره دارد.

در ایمیل گوگل آمده است: «محصولات موجود در Google Play ممکن است مشمول قوانین و مقررات کنترل صادرات و تحریم‌های ایالات متحده و سایر حوزه‌های قضایی باشند. شما موافقت می‌کنید که از کلیه قوانین و مقررات کنترل صادرات و تحریم که در مورد توزیع یا استفاده شما از محصولات اعمال می‌شود، از جمله (الف) مقررات اداره صادرات که توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده اعمال می‌شود، (ب) تحریم‌های تجاری و اقتصادی، توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده را رعایت کنید. (ج) مقررات تجارت بین‌المللی اسلحه که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده حفظ می‌شود. این قوانین و مقررات شامل محدودیت‌هایی در مقاصد، کاربران و استفاده نهایی است».

دیوار نیز با اعلام این خبر و انتشار اطلاعیه‌ای به پیامدهای حذف این اپلیکیشن از گوگل پلی اشاره کرد و نوشت: «حذف اپلیکیشن رسمی دیوار از گوگل‌پلی می‌تواند باعث انتشار بدافزارها با سوءاستفاده از عنوان و برند دیوار در فروشگاه رسمی گوگل و تضییع حقوق کاربران‌ شود.»

این شرکت تأکید کرد که همه تلاش خود را با استفاده از ابزارهای قانونی موجود برای حل این مشکل انجام می‌دهند تا اپلیکیشن دیوار بتواند بار دیگر به گوگل‌پلی بازگردد.

 گفتنی است  در طول سال‌های گذشته، گوگل پلی اقدام به حدف تعدادی از اپلیکیشن‌های ایرانی به دلیل وجود تحریم‌ها علیه ایران کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
فکر کنم از حسادته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
به خاطر اینکه دیوار پولی شده و دیگه کلاه بردار شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تا الان چرا پاک نکرده بوده؟ دستش درد نکنه دست هرچی رانت خوره باید کوتاه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
باید فورا با شیپور ادغام بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
به خاطر اینکه ۲۰ درصد از کسانی که در دیوار تبلیغ میکنند یا کلاهبردار هستند یا دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خود دیوار از همه کلاهبردار تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
ولا دیواربایدکلا بخاطر مسکن وخودرو کلا حذف شه توایرانم
عدوشودسبب خیر
آخرین اخبار