بودجه میراث فرهنگی استان سمنان ۶۰۰ برابر شد

استاندار سمنان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بودجه استان در این بخش‌ها در دولت سیزدهم ۶۰۰ برابر افزایش یافت.

هاشمی  استاندار سمنان در آیین تجلیل از استادان پیشکسوت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان سمنان گفت: طی دوران مسئولیتم در دولت سیزدهم در استان سمنان، اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بالغ بر ۶۰۰ برابر افزایش یافته است و لازم است تا از محل اعتبارات‌ حوزه میراث فرهنگی استان، حداقل ۲۰ درصد به امر مهم آموزش اختصاص یابد.‌

وی یادآور شد: با تلاش های انجام‌شده و با توجه به اهمیت حوزه میراث فرهنگی، تعداد ۶۲ نفر سهمیه جذب نیروی جدید در این مجموعه اخذ شد که در ظرفیتها و با روش‌های مختلف وارد این حوزه خواهند شد.

وی به ضرورت توجه به ظرفیت‌های مختلف هنری در استان سمنان و توانمندی هنرمندان این استان پرظرفیت کشور اشاره و اضافه کرد: دستگاههای اجرایی استان سمنان مکلف شدند تا سوغات و هدایای خود را از هنرهای دستی تولیدشده در استان خریداری و تهیه کنند.

استاندار سمنان تاکید کرد: در میان ۴۰ شهر عضو اتحادیه جهانی شهرهای جاده ابریشم‌، تعداد ۲۰ شهر از جمهوری خلق چین و ۲۰ شهر دیگر از سایر کشورهای در مسیر این جاده هستند که شهر سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه عضویت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.