مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: من اعتقاد دارم بخشی از بودجه خارج از فوتبال هزینه می‌شود، اما این موضوع را پیگیری نمی کنند.

امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها اظهار کرد: طرح خوبی نیست. به نظرم طرح شفاف سازی بگذارند. فدراسیون فوتبال وظیفه اش را انجام نمی‌دهد. بند ۴ اختیارات فدراسیون فوتبال در اساسنامه اش، صیانت از فوتبال ذکر شده است. این موضوع یعنی اینکه فدراسیون فوتبال از سلامت فوتبال حفاظت کند  که این موضوع در باشگاه ها، آکادمی‌ها و در تیم‌های زیر مجموعه  شکل می‌گیرد.

او افزود:   آیا ما توانستیم این کار را کنیم و یک آدمی را گذاشتند در کمیته صیانت که او از خودش هم نمی‌تواند صیانت کند چه برسد به اینکه از فوتبال صیانت کند. وظیفه فدراسیون این است که یک کمیته مستقل، بدون غل و غش از پیشکسوتان و دلسوزان فوتبال و  افراد سالم تشکیل بدهد و  آن‌ها کمک به فدراسیون فوتبال کنند و تک تک باشگاه‌ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند و  ببینند آن‌ها  از کجا بودجه می‌آورند و چقدر بدهی دارند. آیا بدهکاری شان معقول است؟ آیا اساسنامه وفق مرادشان است؟ همچنین  اساسنامه‌ها ایراد ندارد و پاسخگو فیفا هستند. ما هر سال چرا باید نگران باشیم که‌ای اف سی ما را جریمه کند. بهتر نیست که فدراسیون خودمان مسائل را بررسی کند و اگر مشکلی هست خود فدراسیون بگوید که مشکل را برطرف کنید و راهکار بدهد. این کار‌ها را نمی‌کنیم و در نتیجه می‌آییم مقایسه می‌کنیم که آن باشگاه خوب است و آن دیگری خوب نیست.

باور ندارم که باشگاه های صنعتی دستشان بسته است

عابدینی درباره اظهارات نصیرزاده مبنی بر اینکه ۳ باشگاه بیشترین هزینه را در فصل قبل کردند، گفت: معمولا حرف‌های نصیرزاده درست است و  او تجزیه و تحلیل و کارشناسی می‌کند و بعد حرف می‌زند. اگر او  بررسی کرده حالا این هم بگوید که  باشگاه‌ها از کجا آوردند ۴۰۰ میلیارد هزینه کردند و چرا باشگاه‌های دیگر نتوانستند این قدر هزینه کنند. البته من باور ندارم  که برخی از باشگاه‌های صنعتی دستشان بسته است و آن‌ها نیز هزینه می‌کنند.

باشگاه های دیگر هم هزینه کردن را  از ملوان یاد بگیرند  

او درباره اینکه باشگاه ملوان کم‌ترین هزینه را در لیگ برتر فوتبال کرده است، بیان کرد:  تیم ملوان کاری کرد کارستان. ملوانی که بضاعت مالی نداشت و نتوانست هر کاری با بودجه انجام بدهد، اما در لیگ آبرومندانه با یک مربی جوان و بومی  ماندنی شد.   به هر حال مازیار  زارع  نشان داد بضاعت مربیگری اش بالا است و خدا کند آقایان به فکر ملوان باشند، چون که تیم دوست داشتنی ما است. ملوان تاریخ فوتبال است و باید از آن حفاظت شود. ما وقتی در انزلی بازی می‌کردیم موی بدنمان  سیخ  می‌شد چرا که آن ملوانی‌ها قوی بودند. باشگاه‌های دیگر هم از ملوان یاد بگیرند و فقط پول خرج کردن مدیریت  نیست. خدا کند پول‌ها خرج فوتبال شود، اما آن جایی که خارج از فوتبال هزینه می‌شود هیچ کس نمی‌رود پیگیری کند. من اعتقاد دارم بخشی از بودجه خارج از فوتبال هزینه می‌شود.

 بستن قرارداد ریالی با خارجی ها غیر منطقی است 

او  درباره بحث ممنوعیت عقد قرارداد دلاری با خارجی‌ها گفت: من نمی‌دانم کدام بازیکن خارجی کیفیت بالایی داشت که به فوتبالمان چیزی اضافه کرد. زمانی در تیم ملی ما بازیکنانی بودند که نصفشان  لژیونر شدند، آیا ما بازیکن خارجی در پرسپولیس و استقلال داشتیم؟ سرخابی‌ها پیکره تیم ملی شکل داده بودند و یک بازیکن خارجی نداشتند. زمانی ما بازیکن به اروپا می‌دادیم اکنون سالی یکی هم نمی‌توانیم بازیکن بدهیم و همیشه داریم بازیکن وارد می‌کنیم. اینکه می‌گویند قرارداد‌ها را ریالی ببندید غیرمنطقی است و هیچ بازیکن خارجی نمی‌آید ریالی ببندد.

 فوتبال خاورمیانه بازار خوبی برای قاپیدن بازیکنان ما شده است 

عابدینی تصریح کرد: به نظرم باید فوتبال گران شود، چون  فوتبال خاورمیانه بازار خوبی برای قاپیدن بازیکنان ما شده است. ما باید رقابت کنیم ودر آسیا آن‌ها  رقیبان ما هستند. عربستانی‌ها دارند خوب خرج می‌کنند، چون نه تحریم هستند، نه بی پول هستند نه مشکل بهترین بازیکن گرفتن دارند و بازیکنانی همچون رونالدو می‌آورند و اکنون کریم بنزما  را به خدمت گرفتند. ما بازیکنانی می‌آوریم که نمی‌دانیم در کجای لیگ اروپا بازی می‌کنند و زمانی که تیمشان اوت می‌شود و آخر فوتبالشان است، بعد به فوتبال ما می‌آیند. اگر بازیکنی می‌خواهیم بگیریم بازیکنان به درد خور و فوتبال بلد بگیریم و هزینه هم کنیم. اگر پول نداریم اندازه بضاعتمان هزینه کنیم و شفاف و سالم خرج کنیم. اگر شفاف هزینه کنیم فوتبالمان هم رشد می‌کند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار