مدیرکل و نماینده مشاوران وزرا در یاسوج گفت: بنیاد شهید برای رفع مشکلات ایثارگران نیازمند ۱۲۷ هزار میلیارد تومان است.

رحیمی نسب  جلسه شورای فرهنگ و ایثار و شهادت در خصوص جمع بندی نشست‌های مشاوران وزرا در این استان افزود: مشاوران وزارا سه روز پایش و عملکرد و میز خدمت برگزار کردند.

مدیرکل و نماینده مشاوران وزرا با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۸۲هزار ایثارگر دارد، گفت: این استان به نسبت جمعیت بیشترین تعداد اعزام کننده به جنگ و شهید را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه این استان در طول تاریخ هیچ وقت تسلیم طاغوتیان نشد، عنوان کرد: عملیات پد خندق نمونه بارز مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم است که ۱۱۹ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

رحیمی نسب ادامه داد:  ۱۳۶۰ تبصره و ماده در حوزه قانون برای رفع مشکلات ایثارگران وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال رفع مشکل ایثارگران است، افزود: مشاوران امور ایثارگران در روزهای اخیر با راه اندازی میز خدمت در حال بررسی و رفع مشکلات جامعه ایثاگری هستند.

رحیمی نسب با تاکید بر اینکه مدیران دستگاهها توجه ویژه ای به مشکلات ایثارگران داشته باشند اضافه کرد: بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند مشکلات ایثارگران را برطرف کند.

رحیمی نسب گفت: ۱۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات ایثاگران نیاز است .

وی با تاکید بر اینکه نظام به مدیران انقلابی و ایثارگر نیاز دارد افزود: طرح سپاس به نوعی برای تجلیل و تکریم خانواده شهدا است و مقام معظم رهبری بر اجرای این طرح تاکید دارند.

خانم مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران هم با اشاره به فراوانی مشکلات ایثارگران گفت: درمان، معیشت، اشتغال از جمله مشکلات فرهنگیان و ایثارگران است.

وی با تاکید بر اینکه برای خدمت رسانی به ایثارگران نباید نگاه سیاسی داشته باشیم افزود: ایثارگران در بیمه دی برای امور درمانی خود با مشکلات زیادی مواجه هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نفس وجود مشاوران وزرا در امور ایثارگران روحیه ایثارگری و عطر و بوی شهادت را در استان به وجود آورده است.

علی احمد زاده افزود: حضور این مشاوران نشان داد که یک جمعیتی در کشور هستند که مشکلات ایثارگران را بررسی و برای برطرف کردن آن تلاش  می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ارزش‌های حکومت ما جانفشانی جوانان این مرز بوم برای دفاع از کشور است عنوان کرد: این یک ارزش بوده که کشور ایران اسلامی را از سایر کشور‌ها متمایز کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکید شده تا سهمیه ایثارگران در همه جذب‌ها و مدیریت‌ها رعایت شود، گفت: هر مدیری که سهمیه ایثارگران را رعایت نکند با آن‌ها برخورد می‌شود و حتی عزل خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه یک سری مشکلات زیرساختی در تهران است و ربطی به استان ندارد، گفت: ۲۰۰ نفر فرزند شهید در استان داریم که بیکار هستند و تعدادی در پتروشیمی گجساران جذب شدند ولی این کافی نیست.

استاندار افزود: یک کارخانه در یاسوج داریم که متعلق به بنیاد شهید کشور است که یک فاز آن فعال است اگر بقیه فاز‌ها فعال شود ۴۰۰ نفر فرزند ایثارگر و شهید استخدام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.