معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به افزایش خطوط پرش اتوبوسرانی گفت: خطوط پرش، طول مسیر را برای تردد سریع اتوبوسها هموار کرده است تا مسافران را در کمترین زمان ممکن به مقصد برساند.
حسین حقشناس با اشاره به مزایای خطوط پرش اتوبوسرانی افزود: یکی از اهداف شهرداری اصفهان تردد سریع و ایمن حملونقل عمومی است، در این راستا خطوط پرش، علاوه بر اینکه باعث کاهش تأخیر اتوبوس در طول صف سایر خودروها در تقاطعها میشود، طول مسیر را برای تردد سریع اتوبوسها هموار کرده است تا مسافران را در کمترین زمان ممکن به مقصد برساند، این اقدام موجب میشود تا شهروندان به جای استفاده از خودروهای شخصی، تمایل به استفاده از وسایل حملونقل عمومی بهویژه اتوبوس را داشته باشند.
او گفت: با توجه به راهاندازی خطوط بیآرتی غربی - شرقی اصفهان و گذر از خیابانهای انبوه از مراکز تجاری و پرتردد شهر همچون، ولی عصر (عج)، عبدالرزاق و مسجد سید، حرکت اتوبوس به کندی انجام میشد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به هزینه ۱۵۵ میلیارد ریالی خط پرش غربی - شرقی اصفهان، تصریح کرد: بدین منظور رفیوژ میانی این خیابانها با بیش از دو متر پهنا از مسیر حذف و خطوط پرش به طول ۳۵۰۰ متر با احداث ۱۲ ایستگاه توقف اتوبوس، راهاندازی شد که این امر باعث تسهیل در عبور و مرور این محور شد.
حقشناس خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج مثبت بهرهبرداری از خط پرش زیر پل خیابان امام خمینی (ره) مقرر شد ساماندهی این فضا نیز بهخطوط ویژه حملونقل همگانی یا پارکینگ خودروها طراحی شود.
او با اشاره به احداث مسیر شماره ۵ بیآرتی ادامه داد: این خط از سهراه غزه تا میدان جمهوری از مناطق یک و پنج شهرداری عبور میکند که حدود سه کیلومتر از این خط حدفاصل پل فلزی تا میدان جمهوری شامل خیابانهای شهید آیتالله بهشتی و آیتالله کاشانی در منطقه یک قرار دارد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: خط شماره پنج بیآرتی در منطقه یک با ۹ ایستگاه اتوبوس هزینهای بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به همراه خواهد داشت.