حجت‌الاسلام‌والمسلمین دولابی کارشناس مذهبی گفت:سجده نماد پذیرش بی‌چون و چرای ربوبیت الهی و الوهیت اوست که بنده به نمایش می‌گذارد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم دولابی، کارشناس مذهبی گفت: سجده نشانه اوج فروتنی در برابر خداوند و رهایی از استکبار و کوتاه‌ترین و نزدیک‌ترین راه تقرب به خدا است. زیرا سجده نماد پذیرش بی‌چون و چرای ربوبیت الهی و الوهیت اوست که بنده به نمایش می‌گذارد. 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: هرچند که سجده بخشی از نماز است، ولی به تنهایی مشروعیت و مقبولیت دارد و خدا از بندگان می‌خواهد با گذاشتن پیشانی، این مرکز اتصال انسان به هستی، بندگی خویش را نشان داده و اسباب تقرب خویش را فراهم آورند تا این‌گونه از بیشترین انرژی حاصل از نور الهی بهره‌مند شوند و نفس و قلب خویش را به نورانیت انوار الله روشن سازند.

وی افزود: سجده باعث تقرب به درگاه خداوند می‌شود و تقرّب از واژه قرب به معنای نزدیکی است. نزدیکی و تقرب می‌تواند مادی یا معنوی باشد؛ تقرب جویی به شخصی همچون قدرتمندان و ثروتمندان به معنای بهره‌مندی از منافع قرب و منزلت رتبی و مقامی است. از همین رو در معنای تقرب گفته‌اند که آن آهنگ و شتاب در منافع خود است.

برچسب ها: سجده ، نماز ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار