کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید فعالیت‌های این سازمان در افغانستان در دو سال گذشته افزایش یافته است.

مسئولان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با مقام‌های محلی طالبان در قندهار گفتند که کمک‌ها و فعالیت‌هایشان را در هماهنگی با حکومت انجام خواهند داد و این فعالیت‌ها متمرکز بر خدمات صحی، تأمین آب آشامیدنی صحی و همچنان کمک به خانواده‌های نیازمند بوده است.
ایلوا فیلیون، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت: «برخی از فعالیت‌های ما در افغانستان به‌گونه پایدار به پیش می‌رود، مانند خدمات به معلولین که چهل سال است انجام می‌شود، اکنون تصمیم داریم در بخش‌های دیگر نیز با مردم همکاری کنیم و در این دو سال این کار را ادامه داده‌ایم.»
با این حال، مقام‌های محلی طالبان در قندهار نیز از مسئولان این کمیته خواسته اند تا در زمینه ارائه‌ خدمات صحی بیشتر همکاری کنند و این گروه هم آماده هرنوع همکاری با این سازمان است.

این در حالی است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جریان درگیری و جنگ‌ها نقش موثری در انتقال و تداوی زخمی‌ها داشته است و اکنون این نهاد تصمیم دارد که در فعالیت‌های خود تغییراتی وارد کند.

پیش از این رئیس نمایندگی صلیب سرخ در افغانستان با تأکید بر اینکه مشکل کنونی و اصلی افغانستان کمبود پول نقد در این کشور است از جامعه جهانی خواست تا در وارد کردن پول نقد به اقتصاد افغانستان انعطاف نشان داده و برای آزادسازی دارایی‌های توقیف شده این کشور توسط آمریکا میانجیگری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار