اردوی جهادی یک روزه و میز خدمت دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روستای سرآسیاب شش بخش چترود کرمان برگزار شد.

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اردوی جهادی یک روزه دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون و رفاه اجتماعی با همکاری بسیج ادارات استان کرمان در روستای سرآسیاب شش برگزار شد.

او به اهداف انجام این کار اشاره کرد و افزود: هدف از انجام این کار خدمات دستگاه‌های دولتی در مناطق محروم است که با توجه به اینکه دسترسی به خدمات ادارات سخت است ما خدمات را در دل مردم ارائه می‌کنیم.

مصباح تصریح کرد: در این طرح روستاییان علاوه بر خدمات رایگان پزشکی شامل ویزیت، داروی رایگان، معاینات چشم، تزریقات، فشار و قند خون، غربالگری و دیابت، از خدمات فنی حرفه‌ای شامل آرایشگاه، تاسیسات، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها، رسیدگی به مسائل اشتغال و وام‌های بانکی از سوی مسئولان مربوطه بهره‌مند شدند.

حاج غنی بخشدار چترود گفت: در این اردوی یک روزه ۸ مدیرکل و معاونین در روستای سرآسیاب شش با جمعیتی بالغ بر دو هزار و پانصد نفر حضور پیدا کردند.

او افزود: استقبال مردم بی نظیر بود که بدین منظور خدماتی که مردم می بایست به سختی به استان مراجعه کنند در این روستا دریافت کردند و اگر امکانش نبود راهنمایی شدند.

حاج غنی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری بخشداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بتوانیم در آینده در سایر روستا‌های بخش چترود خدمات رایگان به مردم ارائه کنیم.

شهرکی مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کرمان گفت: قرار شد با همکاری بخشداری و دهیاری روستا چند دوره مهارتی برای جوانان و نوجوان در این منطقه برگزار کنیم.

او افزود: دوره مهارتی پسران در رشته های برق، ساختمان و جوشکاری خواهد بود و برای بانوان رشته‌های مشاغل خانگی، خیاطی، پته دوزی و مشاغلی که جنبه حرفه‌ای داشته باشد و بتواند به اقتصاد و معیشت خود کمک دهند.

شهرکی تصریح کرد: از۱۰ تا ۱۵ تیر این طرح شروع می شود، لذا به کسانی که در سایت فنی حرفه‌ای ثبت نام و در آزمون‌های کتبی و عملی شرکت کنند گواهی معتبر اعطاخواهد شد و با استفاده از این گواهی می توانند درخواست تسهیلات کم بهره کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.