برو بیایی که اینروزها مدعیان طرفدار حجاب با عنوان حجاب استایلها در فضای مجازی بخصوص اینستاگرام راه انداختند، سروکلهاش از حدود سال ۲۰۱۵ آب میخورد. زمانی که برند H&M به عنوان دومین خردهفروش صنعت مد در جهان در ویدئویی که برای تشویق مصرفکنندگان به بازیافت لباسهایشان طراحی کرده بود، برای اولینبار از یک مدل مسلمان با حجاب رونمایی کرد که با ظاهری آراسته و پوشیده به افق خیره شده بود.
مدلی که به گفته خودش قرار نبود آنقدر سروصدا به پا کند و در واکنش به نظرات مردم که با حضورش به عنوان یک مدل مسلمان مخالف بودند، گفت: هر چیزی که در دین ما حرام نباشد، جایز است. تا زمانی که طبق اسلام درست لباس بپوشم، مشکلی وجود ندارد و به ترویج حجاب دامن میزند.
سیانان در آن گزارش با اشاره به گزارش تامسون رویترز نوشت: «در سال ۲۰۱۳ مسلمانان برای خرید کفش و پوشاک ۲۶۶ میلیارد دلار هزینه کردند». منبع درآمدی که از چشم سرمایهگذاران حوزه مد به دور مانده بود و آنها از همین خلا استفاده کردند، تا پای زنان مسلمان را به حوزه مد باز کنند.
روز گذشته مهسا فرزان، دبیر اجرایی رویداد مد و رسانه در نشست خبری پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در پاسخ به ظهور پدیده حجاب استایلها گفت: ظهور حجاب استایلها به دلیل اشتباه ما متولیان مد در رسانه بوده، که اجازه دادیم آنها دیده شوند. اگر فروشگاه اینترنتی دارند و با یک ایده فروششان را پیش میبرند، ارزشمند است. اما اگر بخواهیم به یک نفر بها بدهیم، که محتوای زرد و بدتر از زرد را منتشر کند و صرفاً بخاطر حجاب دیده شود، اشتباه است و نباید به این افراد نگاه کرد.
دبیر اجرایی رویداد مد و رسانه گفت: بنده مطمئن هستم که هم دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دکتر امامی رئیس شورای فرهنگ عمومی با پدیده حجاب استایل مخالف هستند و در حوزه ساماندهی مد و لباس برای آنها جایگاهی قائل نیستند. ما اصلاً در این حوزه از حجاب استایل تعریفی نداریم. به هیچ وجه از آنها در رویداد مد و رسانه استفاده نمیشود.
کلن همچی انحصاری کردین چون این پروژه انحصاری در صنعت حلبی ساز ایران خودرو سایپا قبلا جواب داده . مسولین هم خوب نقطه ضعف مردم رو پیدا کردن که همیشه مردمی در صحنه دارند.
حدود حجاب رو خداوند در قرآن تعیین کرده نه اینکه مد و عده ای سلبریتی اون حدود رو تعیین کنن.