حجاب اتباع غیرایرانی باید مطابق با معیار‌های شرعی باشد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با تاکید بر رعایت حجاب در جامعه گفت: طرز پوشش بانوان مسلمان چه ایرانی چه مهاجر باید براساس فقه اسلامی و قوانین کشور باشد.

علی اکبر زارعی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم در اولین همایش عفاف و حجاب مهاجرین افغانستانی، با اشاره به لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حدود شرعی به خصوص در موضوع عفاف و حجاب، گفت: تمام فعالان و فرهیختگان فرهنگی خصوصا هیئت‌های مذهبی باید در مسیر احیای این فرائض الهی گام بردارند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با اشاره به جایگاه والای قم در کشور و جهان اسلامی و لزوم رعایت حدود و شرعیات الهی ابراز امیدواری کرد: با تمام توان و با به‌کارگیری تمامی ابزار‌های در اختیار از حیثیت و آبروی شهر مقدس قم و رعایت حریم عفاف و حجاب استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل امور اتباع استانداری با عنایت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و لزوم نظارت و توجه به تولیدات فضای مجازی بیان کرد: تمامی بزرگان و فرهیختگان افغانستانی باید در تولیدات و محتوای فرهنگی در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خصوصا عفاف و حجاب گام‌های موثر تری بردارند.

زارعی با اشاره به رویت تعدادی از پسران و دختران جوان با ظاهری نامناسب و غیر شرعی در انظار عمومی و سطح شهر تاکید کرد: حرمت شهر مقدس قم باید با رعایت پوشش و حجاب دختران و پسران مهاجرین حفظ شود و در صورت عدم رعایت از ابزار‌های قانونی در اختیار استفاده خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با اشاره به ظرفیت کارت هوشمند مهاجرین عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات و موانع مربوط با مهاجرین با اجرای طرح حکمرانی هوشمند مرتفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار