مشاور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت : جمعیت هلال احمر کرمان در حوزه توانمندسازی ساکنین مناطق کم برخوردار رتبه اول در کشور دارد.

مشاور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در دیدار با جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجتماعی استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه توانمندسازی ساکنین مناطق کم برخوردار رتبه اول در کشور دارد.

کبری محمدی در دیدار با معاون شهردار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: ظرفیت داوطلبی، ظرفیت بی نظیری است که جمعیت هلال احمر را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی داوطلب در جمعیت هلال احمر افزود: شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که تسهیل گر و کمک کننده است.

وی با اشاره به اعتماد عمومی آحاد جامعه به جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: دغدغه کشوری با تاکید مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی باعث راه اندازی، شورای اجتماعی کشور شده است. 

محمدی به راه اندازی سامانه سخا توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: با فعالیت این سامانه از موازی کاری و چندوجهی کردن خدمات متنوع به مددجویان جلوگیری می‌شود و همه اقدامات برای آنان به صورت مساوی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طرح توانمندسازی محلی از چهار سال گذشته در ۱۱ استان برگزار و کرمان به عنوان بهترین استان در این زمینه فعالیت کرده است.

وی به هم افزایی دستگاه‌های متولی در امر توانمندسازی و اجتماع محور تاکید کرد و افزود: این سرمایه اجتماعی ارزشمند در شهرداری برای جمعیت هلال احمر محفوظ مانده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در طی ۴ الی ۵ سال گذشته در طی انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر، اتفاقات بسیار خوبی محقق شده است.

محمدی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های ارتباطی، مربیگری طرح ملی پیمان و اردو‌های دوستی با هدف هویت بخشی برای اعضای جوانان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

مشاور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه رویه‌ها و سیاست‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید علمی و کاربردی ارائه شود، خاطرنشان کرد: آموزش‌های مستمر و فعالیت‌های کاربردی در حوزه آسیب‌های اجتماعی موثر بوده است.

لازم به ذکر است کبری محمدی مشاور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و سجیم مصطفوی مشاور طرح توانمندی محلی در سفر به استان کرمان از ۵ کارگروه کسب و کار‌های خرد حوزه معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان در شهر کرمان نیز بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار