مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش حجم آلاینده‌ها، کیفیت هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار آلودگی برای تنفس شهروندان قرار دارد.

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس مناطق سرافرازان، شهید مفتح، خاقانی، چمن، شهر و الهیه در شرایط آلوده قرار دارد.

او افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، با عدد ۹۱ نشانگر هوای سالم است که در صورت عبور از عدد ۱۰۰ وارد وضعیت هشدار آلودگی می‌شود و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (در یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۹۴ از سالم بودن هوا حکایت دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر ۱۷ ایستگاه دارای سنجش هوا در کلانشهر مشهد در شرایط سالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

اله‌پور بیان کرد: در روز‌های دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود پیاده روی را با هدف حفظ سلامتشان ترک نکنند، اما در روز‌های دارای هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

او تصریح کرد: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.