رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: فروش و عرضه طیور به صورت دوره گردی در معابر و حاشیه شهرها غیر مجاز و ممنوع است و بازرسان دامپزشکی با پرنده فروشان برابر قانون برخورد می‌کند.

دکتر سهیل بهنوش رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بازرسان دامپزشکی در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش پرندگان توسط افراد دوره گرد در مناطق مسکونی و حاشیه شهر‌ها و جاده‌ها، برابر قانون و به استناد مواد ۴ و۱۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور و در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه، با متخلفان رفتار می‌کنند.

دکتر بهنوش افزود: با توجه به مخاطرات ناشی از عرضه و فروش طیور به صورت دوره گردی در معابر و حاشیه شهرها، ازجمله انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان مانند بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و سایر بیماری‌ها، فروش و عرضه این پرندگان باید در بازار‌های دارای شرایط بهداشتی مناسب که واجد پروانه بهداشتی بهره‌برداری از اداره کل دامپزشکی باشند انجام شود.

 

دکتر جوادی نژاد خاطر نشان ساخت: در صورت مشاهده هرگونه خریدوفروش پرندگان توسط افراد دوره‌گرد در مناطق مسکونی، برابر قانون و به استناد قوانین سازمان دامپزشکی کشور به جهت حفظ بهداشت عمومی، با متخلفان برخورد خواهد شد.

 بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه در صورت مشاهده نگهداری و هرگونه خرید و فروش پرندگان توسط مراکز فاقد مجوز بهداشتی فعالیت و همچنین دوره گرد در مناطق مسکونی، برابر قانون برخورد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیل دهش
۱۰:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سلام دومورد تخلف هست شماره بازرسی رو ندارید
آخرین اخبار