معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های راهداری اربعین و زیرساخت‌های تردد زوار در پایانه‌های استان‌های مرزی خبرداد.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه بازدید از پایانه بین المللی مرز خسروی و طرح‌های زیرساختی در دست اجرا در محوطه پایانه‌ی این گذرگاه مرزی در گفتگو با خبرنگاران، گفت : از مجموع این اعتبارات حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سهم استان کرمانشاه است که علاوه بر این، اعتبار دیگری هم برای بحث زیرساختی تخصیص یافته که با احتساب آن نسبت به سال گذشته در استان کرمانشاه یک افزایش اعتبار را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: سال گذشته کرمانشاه از استان‌های بسیار خوب در جذب اعتبارات سازمان راهداری بوده که کمتر استانی توانسته اعتبارات را به صورت کامل جذب کند، ولی کرمانشاه سال گذشته توانست نسبت به تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه داشته اعتبار بالاتری را جذب کند و امسال هم امیدواریم این اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ای کشور گفت: امروز توفیق داشتیم با معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، بازدید از مرز خسروی داشته باشیم که این مرز رسمی از سال گذشته یکی از مرز‌های فعال برای اربعین بوده که پارسال با توجه به کمبود وقت اقداماتی در پایانه‌ی این گذرگاه انجام شد.

امانی ادامه داد: برای اجرای کار‌های اساسی در مرز خسروی از سال گذشته برنامه‌ریزی شده که امسال هم بتوانیم در خدمت زائران باشیم و در تردد زائران تسهیل کنیم.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در مرز خسروی و در استان کرمانشاه از سوی مسئولان شروع شده که افزایش چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، گیت‌های گذرنامه و نصب سایه بان و مه پاش‌ها از اقدامات بسیار خوبی است که در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در بزرگ راه کربلا به خصوص جاده‌های منتهی به پایانه خسروی هم اقداماتی شروع شده و اکیپ‌های راهداری فعالیت می‌کنند و ۲ تا سه هفته مانده به اربعین کار‌هایی که در دست اقدام است در استان‌هایی که مرز‌های اربعینی دارند جمع خواهد شد.

وی گفت: مسئولان استان کرمانشاه نیز خواسته‌های به حقی داشتند که در بازدیدی که انجام شد در محوطه بیرون پایانه مرز خسروی با توجه به اینکه قرار است مسیری را زائران پیاده روی کنند تا به نقطه صفر مرزی برسند، قرار شد از جایی که زائران پیاده می‌شوند با نصب سایبان و یک تونل سرد برای زائران تا نقطه خروج ایجاد شود که اعتبار این طرح نیز در تهران پیش بینی خواهد شد و به استان تزریق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.