فرماندار شهرستان اسکو گفت:در نشست مدیریت جامع پسماند اسکو بر تامین مکان ویژه برای دفع پسماند‌های شهری این شهرستان تاکید شد.

آقای فیروزی در نشست مدیریت جامع پسماند اسکو نبود نخاله گاه و زباله گاه متمرکز در این شهرستان را موجب آلودگی زیست محیطی و نارضایتی اهالی ساکن در این شهر‌ها عنوان کرد.

آقای فیروزی گفت: به علت نبود نخاله گاه شاهد تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه اسکو چایی هستیم که این امر در مواقع بروز سیلاب موجب مسدود شدن بستر رودخانه و هدایت سیلاب به داخل شهر شده و آسیب‌هایی را متوجه اهالی خواهد کرد. 

وی همچنین تخلیه نخاله‌های ساختمانی در زمین‌های خالی مجاور مساکن شهری را موجب ایجاد گرد و غبار در مواقع طوفانی بیان کرد و افزود: این مسئله علاوه بر مشکلات زیست محیطی نارضایتی اهالی این شهر‌ها را موجب شده است که لازم است در جهت رفع این مشکل مطالعات طرح جامع شهر‌های اسکو و سهند هر چه سریعتر انجام و مکان مناسب برای دفع اصولی و بهداشتی زباله و نخاله‌های ساختمانی شهرستان جانمایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم بر ضرورت مدیریت صحیح و اصولی دفع پسماند شهری و صنعتی در شهرستان اسکو تاکید کرد.

آقای اشتری همچنین تعلیف بی رویه دام‌ها در مراتع منطقه حفاظت شده سهند در شهرستان اسکو را خطری بالقوه برای گونه‌های حیات وحش و پوشش گیاهی این منطقه دانست و افزود: منطقه حفاظت شده سهند ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد که عمده مناطق آن در شهرستان اسکو از نظر گونه‌های گیاهی و جانوری جزو مناطق بکر و بی نظیر محسوب می‌شود و لازم است نسبت به حفاظت و مراقبت از این منطقه تلاش مضاعف صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.