الکساندر لوکاشنکو:

تسلیحات هسته‌ای بلاروس ۳ برابر قوی‌تر از بمب‌های هیروشیما و ناکازاکی است

رئیس‌جمهور بلاروس گفت تسلیحات هسته‌ای روسی موجود در این کشور، ۳ برابر قوی‌تر از بمب‌های استفاده شده در هیروشیما و ناکازاکی است.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در مصاحبه با شبکه یک روسیه، تأکید کرد که کشورش موشک‌ها و بمب‌هایی را از روسیه دریافت کرده است که ۳ برابر قوی‌تر از موشک‌های مورد استفاده در هیروشیما و ناکازاکی است.

لوکاشنکو گفت: «ما موشک و بمب داریم؛ بمبی که ۳ برابر قدرتمندتر از بمب‌های مورد استفاده در هیروشیما و ناکازاکی است. در آنجا بیش از ۸۰ هزار نفر فوراً جان خود را از دست دادند؛ این بمب ۳ برابر قدرتمندتر از آن است.»

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با لوکاشنکو گفته بود که استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس پس از ۷ تا ۸ ژوئیه آغاز می‌شود.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز گفته است که سامانه موشکی عملیاتی تاکتیکی اسکندر-ام به نیرو‌های مسلح بلاروس تحویل داده شده و بخشی از سوخو-۲۵ برای استفاده احتمالی در تسلیحات هسته‌ای بازسازی شده است.

رئیس‌جمهور بلاروس پیش از این در جای دیگری اعلام کرد در صورتی که کشورش مورد تهاجم قرار بگیرد استفاده از تسلیحات هسته‌ای یکی از گزینه‌های روی میز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
بلاروس متحد روسیه تست
آخرین اخبار