مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از آبرسانی به ۱۶ روستای این استان با مشارکت و استفاده از ظرفیت خیرین آبرسان خبر داد.

یاسر اکبریان در سخنانی در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای محروم استان لرستان، اظهار داشت: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند و پیش بینی می شود که تا پایان دولت سیزدهم به ۱۲۵ روستای استان لرستان آبرسانی شود.

وی گفت: با انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری بسیج سپاه پاسداران در استان برای آبرسانی به ۱۲۵ روستای دارای تنش آبی و با اعتباری بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان شروع شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت پروژه داشته ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، اضافه کرد: در حال حاضر عملیات آبرسانی به ۲۴ روستا ی شناسایی شده انجام شده و به زودی به بهره برداری و افتتاح خواهد شد، همچنین پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری در حدود ۷۰ درصد پروژه به مرحله بهره برداری برسد.

اکبریات از مشارکت خیرین آبرسانی خبر داد و گفت: در ایران آب علاوه براین که امری حیاتی است مقدس و ارزشمند شمرده می شود بر همین اساس خیرین در این زمینه ورود داشته و با مشارکت آنها پروژه ها و طرح های آبرسانی به روستاها به خوبی پیش می رود.

وی گفت: در این راستا در روستاهای شهرستان بروجرد، دلفان، کوهدشت، پلدختر، الیگودرز و شول آباد از ظرفیت حمایت خیرین آبرسان تاکنون از ۱۶ روستا محرومیت زدایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، تصریح کرد: به دنبال طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان لرستان حفر ۱۰ حلقه چاه آب، اجرای ۳۴۳ کیلومتر خط انتقال آب، اجرای ۱۹۴ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب، احداث ۶۲ باب مخزن آب با ظرفیت ۱۷ هزار و ۱۷۰ مترمکعب و احداث ۲۳ ایستگاه پمپاژ در برنامه کاری شرکت آب و فاضلاب استان لرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.