کسب جایزه دومین لایحه برتر دنیا در نقش دادستانی توسط تیم دانشگاه علامه طباطبایی

تیم دانشگاه علامه طباطبایی در موت کورت دیوان کیفری بین المللی ۲۰۲۳ (ICC Moot Court Competition) جایزه دومین لایحه برتر دنیا را به خود اختصاص داد.

مسابقات موت کورت‌ای سی سی (شبیه سازی دیوان کیفری بین المللی) بزرگترین و مطرح‌ترین مسابقه در زمینه حقوق کیفری بین المللی در دنیا است که توسط دانشگاه لایدن هلند و با همکاری موسسه مطالعات حقوق بین الملل گروسیوس برگزار می شود.

دور بین المللی مسابقات مذکور هر ساله در شهر لاهه در هلند برگزار می‌شود. 

تیم دانشگاه علامه طباطبایی

تیم دانشگاه علامه طباطبایی با مربیگری علی مسعودیان و صدرا پیرنیاکان و با نقش آفرینی موثر اعضای خود، آلاله قنبری و مهسا حسین به دور بین المللی مسابقات مذکور صعود کرد. دانشگاه علامه طباطبایی در مرحله شفاهی با تیم‌هایی از کشور‌های هند، چین، انگلستان، کانادا و اوکراین به رقابت پرداخت.

این تیم ۴ نفره موفق شد در مسابقات امسال عنوان دومین لایحه برتر دنیا در نقش دادستانی را از آن خود کند.

در تاریخ موت کورت آی سی سی در ایران کسب این عنوان بی سابقه است. این موفقیت در حالی به دست آمده که ۸۵ تیم از ۵۵ کشور در این دور از رقابت‌ها شرکت کردند و حضور دانشگاه‌هایی مانند سوربون فرانسه، دانشگاه‌هایی از کشور‌های ایالات متحده آمریکا، انگلستان، چین، کانادا، آلمان، سنگاپور، اندونزی، هند، هلند و … از سراسر دنیا درخشش تیم دانشگاه علامه در این زمینه را برجسته تر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
داود عرفانیان
۲۱:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
خسته نباشید مخصوص، و تبریک به اعضای تیم…
باعث افتخار هستید
آخرین اخبار