حجاباستایلها هدفشان زنان و دختران مذهبی، چادری و محجبه هستند. بلاگرهای حجاب نهتنها به برداشتن روسری یا بیحجابی توصیه نمیکنند بلکه با پوشش نسبتا کامل در برابر دوربین قرار میگیرند تا با تولید محتوا برای اقشار محجبه ذائقهسازی کنند و به آنها یاد بدهند چگونه میتوانند در عین داشتن پوشش، متفاوت به نظر برسند و جلب توجه کنند. آن هم در شرایطی که فلسفه حجاب همین مساله جلب توجه است. این بلاگرها برای خودشان یک شعار دارند: «استایلت را حرفهای بساز». آنها به دنبال ترویج حجاب فشن هستند. همین استایل حرفهای تبلیغشده از سوی بلاگرهای حجاب هم توانسته ذائقه بخشی از قشر محجبه و مذهبی را تغییر دهد و آنها را به سمت استفاده از مانتوی پوشیده و بلند بهجای چادر ترغیب کند.
چهره و رفتارهایشان با افراد محجبه همخوانی ندارد؛ صورتهایی با آرایش غلیظ و رفتارهایی که نشاندهنده صلابت و متانت، وقار یک زن مومن و محجبه نیست. پوششهایشان تداعیکننده فلسفه حجاب نیست. رنگهای شاد و متنوع و زرقوبرقهای بیش از حد چادرها و عباهایشان گاهی وقتها بیشتر از آن که فلسفه پشتش داشته باشد، جلب توجه میکند. با وجود این نمیتوان انکار کرد به لحاظ پوشیدگی این پوششها کامل است. حجاباستایلها و بلاگرهای حجاب برای محجبهها برنامه دارند و به دنبال آن هستند ذائقه، سبک زندگی و نگاه این قشر را تغییر دهند.
بیشتربخوانید
ریشههای شکلگیری حجاباستایلها و بلاگرهای حجاب
شکلگیری جریان حجاباستایل از یک خلأ و نیاز آغاز شد. اقشار محجبه و مذهبی جامعه در آشفتهبازار البسهای که هیچ یک از مولفههای ایرانی و اسلامی را ندارد، برای پیداکردن لباسهای مورد نظرشان با چالش مواجه بودند و همین خلأ هم دستاندرکاران مد را به این فکر انداخت که میتوانند بر روی مساله مد در حوزه لباس پوشیده و حجاب سرمایهگذاری کنند. همچنان که در سایر کشورهای دنیا هم با پدیده مدگرایی مواجهیم و برندهای مشهوری همچون دولچهگابانا سراغ تولید لباسهای پوشیده رفتهاند تا بخشی از بازار بزرگ زنان مسلمان البته از قشر مرفه را در دست بگیرند و از این رهگذر اصل و فلسفه حجاب را دچار استحاله کرده و تولیدکنندگان خرد و محلی در حوزه حجاب را کنار بزنند. در ایران هم مشابه این پدیده شکل گرفت. حجاباستایلها برای تبلیغ کالاهایشان سراغ ظرفیت فضای مجازی و بلاگرها رفتند.
همان بلاگرهایی که بخشی از زندگی روزمره خود را در ویترین شبکههای اجتماعی پیش چشم دنبالکنندگانشان به تصویر میکشند این بار با پوشش و چهرههای متفاوتی جلوی دوربین ظاهر شدند. رفتهرفته این شیوه از پوشش و استایل در میان قشر محجبه و چادری محبوبیت پیدا کرد و امروز شاهد رشد قارچگونه حجاب استایلهایی هستیم که با کمک از مانکنها و بلاگرها، هر روز محصولات تازهای را به مخاطبان خود معرفی میکنند. مانکنهایی که یک روز با پوشش کامل و با چادرهای عبایی جواهردوزی در قاب شبکههای اجتماعی ظاهر میشوند و فردایش با یک شومیز یا لباسی که هیچیک از مولفههای پوشش را ندارد تا ثابت کند دین و حجاب برای حجاباستایلها و شبکه تبلیغاتیشان فقط ابزاری برای کسب درآمد بیشتر است!
این بار هم در درجه نخست، پای پول در میان است!
گروه مخاطب و قشر هدف حجاباستایلها و بلاگرهای حجاب، اقشار مذهبی و محجبه جامعه هستند و در پاسخ به نیازهای این گروه پدیده بلاگری حجاب و حجاباستایلها را شکل دادند تا از این مسیر ذائقه اقشار محجبه و مذهبی جامعه را هم تغییر دهند و حجاب را از فلسفه اصلی خود دور کنند. بر این اساس، طبق یک پژوهش اجتماعی شاهد آن هستیم که این گروه در کار خود موفق عمل کرده و موجب شدهاند تا بخشی از بانوان محجبه و چادری به سمت مانتوهای پوشیده و عبایی گرایش پیدا کنند. این پژوهش میگوید تمایل برخی از بانوان برای استفاده از مانتوی پوشیده و بلند بهجای چادر افزایش یافته و جامعه چادری نیز اندکی کاهش یافته است. در همین راستا برخی بلاگرها و اینفلوئنسرهای مذهبی (عمدتا دختران جوان) نیز در صفحات خود درحال عادیسازی استفاده از مانتوی بلند و عبا بهجای چادر هستند.
اما ماجرا به همین جا ختم نخواهد شد و ماموریت حجاباستایلها و بلاگرهای حجاب در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی فقط همین تغییر ذائقه خانمهای چادری به سمت پوششهایی همچون عبا یا مانتوهای پوشیده نیست. براساس نظریه یادگیری اجتماعی، حجاباستایلها فقط نوع پوشش روسری و استند مانتوهای هوایی و تورهای پر زرق و برق و مدلدار را تبلیغ نمیکنند. این افراد مانند سایر بلاگرها با به اشتراکگذاری بخشی از زندگی روزمره خود با مخاطبان به نوعی سبک زندگی آنها را مورد هدف قرار دادهاند. سبکی از زندگی که با عنایت به ویژگیهای فضای مجازی و ارتباطگیری این افراد با مخاطبانشان میتواند به شکلی نرم و خزنده تغییر کند و به اهدافی که برایمان در نظر گرفتهاند نزدیکتر شود.
منبع: روزنامه جام جم
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا به
هزینه رسیدگی به مو کمتر از لباس هست
قیمت البسه بانوان هم گران تر از آقایان هست و دنبال تنوع بیشتری هستند پس چادر که اتفاقا به دلیل مصرف اسراف گرایانه در پارچه و تک رنگی بودن و عدم تنوع مناسب با پارچه چینی و ژاپنی عرضه میشود استقبال کمتری دارند
مخصوصا به دلیل رنگ تیره در تابستان و شب کمتر قابل استفاده هست
اما حالا دیگه قدرت جسمی حرف اول نمیزنه خیلی از خانمها با هوش و علم خودشون بر هزاران مرد برتری دارن
نمیشه تو قوانین هزارسال پیش زندگی کنیم
چادر مشکی خیلی گرمه، خود حصرت زهرا توی عربستان چادر مشکی نمیپوشید
حالا اینا اومدن چند تا مدل لباس با حجاب رنگی تولید کردن شما چرا ناراحتین؟
این مسیر پایان خوبی در پی نداره نه برای مردم نه برای اهداف نظام ( نظر شخصی)
مملکتی که وضعیت اقتصادی مردم و معیشت رو درست نکنه افراد از هر راهی برای پول دراوردن استفاده میکنن. مثل این حجاب استایلها و بلاگرهای مد و خیلی روش های دیگه. آمار روسپی گری ها هم زیاد تر شده و بیشتر میشه. باید ریشه ی این قضایا که اقتصاد است رو حل کرد تا شاهد چنین چیزهایی نبود تا عزت نفس خود رو فدای جیب نکنند. شما جای واکسن زدن دارید قرص تجویز میکنید که بیماری رو کم نمیکنه. فقط تا حدی میتونه موقتا مهارش کنه اما بیماری همچنان مهارنشده باقی میمونه. البته نظر بقیه عزیزان متین و رو چشم بنده! اگر اشتباه متوجه شدم یا برداشت نادرستی کردم لطفا برام کامنت کنید
دوستان گرامی مطالب همه عزیزانخواندم یه سوال داشتم ایا نظرشما توانسته ایدمطلبی بنویسید در خصوص حجاب
من نوعی به عنوان مثال متقاعد کننده باشه
همه نظرات آقایان ستو دنیست ایا پاسخ به درد بخوری که
همه بنی بشر را تحت سیطره خود قرار بگیره
دریک کلام؟
من میگم تحلیل درست وراه گشا وسودمنند ارائه بدهیم
برای نجات ونیاز بشریت در دنیای امروزی حجاب
از آدم تا خاتم بوده وما هم برای ظهور آقا امام زمان (ص)
پرچمدار حجاب اسلامی باید باشیم چه کسی میتواند
تعریف درستی از حجاب کرده باشه در دنیایی
امروزی تشنه ان حرف ویا کلامی باشد که در کالبد بشریت امروزی در جانش روحش به تپش بیفتد ؟
اکثرا اینطورین حالا بعضی آقایون که اشکشون دم مشکشونه اون دیگه بحثشون جداس لطفا به روان پزشک مراجعه کنن چون باعث مشکل در جامعه میشن نباید ی طرفه به قاضی رفت
زن اگه از و عقل و درایت و فرهنگ سیراب باشه نیازی به هرزگی توخیابونا نداره.
آزادی رو بهانه نکنید.پوشش شیطانی کثیفتون جز فساد و خودنمایی و فحشا چیز دیگه ای نیست
درضمن الان عهد قاجار نیست که دختر ها با سیبیل و پوشیه و چادر سیاه بچرخن یه مقدار از افراطی گری فاصله بگیرید
سوماً مگه لباس رنگی چه اشکالی داره؟ مرد ها که دیگه با رنگ تحریک نمیشن چرا باید چادر مشکی باشه؟ خود پیامبر همیشه توصیه به رنگ های شاد کردند
یه مقدار تعصبات بی ارزش رو دور بریزید و تفکر کنید
یا علی
درضمن اسلام محکم درجای خود پابرجاست.
۹۵درصد حجاب چادی هستن
۵درصد مانتو معمولی
واقعا چرا ؟؟؟ چون ذهن بیمار در این کشور زیاده خیلی هم زیاده
چون به جنگ باخود حجاب برخاسته
خواهشمندم کمی مطالعه و سواد کسب سپس پایبند باشید
قوانینی در معابر شهر بر روی تخته سنگ ها حکاکی میکردن که حتی کف پای خانومها نباید دیده بشه. هنوز هستند سنگنگارههای تاریخی
ویانت ما عین سیاست ماباشد
ونعل وارونه براسلام باپیروی ازسیاست های غلط ومخالف نزنیم
وبترسه قاپ پسرخوشگلش را بدزدند،
تواین شرایط یک مسلمان کامل میشه
بعد کامتت را ارسال کن
یاد اسطوخودوس افتادم
که برای اعصاب مفیده
زمان پیامبر هم چادر نبوده
عبا بوده
دیگه اینو منه جوون باید بهتون یاد بدم؟
شرف داری ثبت کن وگرنه چیز بود دیگه نکنه میخوای با روبند بیایم بیرون براتون تا قبول داشته باشید
ولی من با گفته های شما موافق نیستم/مانتوهای بلند و عبایی که به تازگی مد شده شاید جای چادر رو گرفته باشه ولی اولا که پوشش کاملی رو فراهم میکنه که هیچ برجستگی از بدن مشخص نیست.حجاب فقط چادر نیست که شما میگید این مانتوها جای چادر رو گرفته.دوما با رنگهای شاد و ظاهر زیبا باعث نشاط در جامعه شده و تصویر زیبایی از حجاب رو به وجود آورده که باعث میشه هرکسی که حتی به حجاب علاقه مند نیست با دیدن این نوع از پوشش جذب بشه.سوما چرا این نگرش رو به وجود میارید که هر عکسی لباس رنگ روشن میپوشه یا روی لباسش جواهردوزی شده قصد جلب توجه داره و مرتکب گناه شده.انسان طالب زیباییه لباس رنگ روشن باعث بهبود روحیه میشه.ائمه تاکید به استفاده از رنگهای شاد و روشن داشتن.لطفا با افراط بی جا جامعه رو ازین چیزی که هست غمگین نکنید و هر حرکتی رو به جلب توجه و گناه تشبیه نکنید و انقدر حس عذاب وجدان از پوشیدن یک لباس زیبا و رنگ روشن در انسان به وجود نیارید.بگذارید کمی زیبایی ببینیم.با عرض این حجم از انتقاد از حجاب استایل ها از یک مغز بیماره.امیدوارم نظرم ثبت بشه
و این حجاب استایل هم انگیزشی است
و باز باعث جلب نگاه می شود
اصل 8 قانون اساسی صراحتا امربه معروف را تکلیف مردم دانسته
اصل 3 قانون اساسی بند 1 صراحتا ایجاد بستر رشد اخلاقی و جامعه سالم را وظیفه دولت بیان کرده
شرایط داره علم خودش رو داره
دوره خواهرم حجابتو رعایت کن تموم شده دیگه
امر به معروف باید شرایط خاصی داشته باشه
شما به ما شریط درستش را بگو .چون کارشناس هستی
که نظر رارد می کنی باید درستش را یاد ما بدهی
فعلا که تذکر لسانی وظیفه ی همگانی است
ایران به عقب برنمی گرده اون هم وقتی نتیجهاش رو توی غرب داره می بینه
خداقوت بابت مطالب
اینها بیشترین آسیب را به فرزندانشان زده اند .
در اطراف بنده آنهایی که ژست روشنفکری و ماهواره می گرفتند بیشترین مشکل فرهنگی و حتی اقتصادی را داشتند .
چرا ؟؟؟
چون هر روز یک چیز جدید تو ماهواره می دیدند و می خریدند . بعد از مدتی انبوهی از لوازم بدرد نخور را دور می ریختند .
در مورد خرید تزئینات خانه و ماشین هم همینگونه هست .
حد و مرزی در آرایش ندارند و حتما باید فلان مدل سوار شوند و فلان مدل پیاده شوند .
الان همین ها مدعی هستند که مردم از خدا دور شده اند .
در حالی که خودشان با دست خودشان از خدا دور هستند و مردم را هم کیش خودشان می دانند .
آرایش و زینت و خودنمایی ظاهری و عشوه و ناز و جلب توجه تناسبی با حجاب اسلامی نداره.
زینت و زیبایی و ظرافت زنانه اگه تو جای خودش استفاده بشه(طبق فرموده قرآن) درست هست و الا درست نیست و اصلا هم ربطی به باکلاسی و شیک بودن نداره.
خیلی ها میتونن اینطوری باشن ولی حرمت حکم خدا و حرمت خودشون و جامعه براشون مهم تر از هر چیز پوچی هست.
ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
زیبایی وجلب توجه زن جایش درخانه است
نه دربیرون،زیبایی زن دربیرون باعث چشم چرانی است که تیری از
تیرهای زهر آگین شیطان است.
زیبایی زن دربیرون.باعث مقایسه کردن مردان بازن خودشان
شده واز زن خود دلسرد شده وکانون خانواده ها فرو می پاشد.
تویی که خودت را زیبا می کنی بالاخره یکی هم از توزیباترهست
که قاپ شوهرت را ولو باچشم چرانی بقاپد وآتش غضب برخرمن
جانت بیفتد.
چارچوب حجاب بایست حفظ گردد
شوونات باید محترم شمرده شوند
اگربه حفظ وماندگاری وآرامش خانواده ها معتقد هستید.
توجه داشته باشید که تابوت توسط حضرت فاطمه پیشنهادشد
که جسم زن بعد از مرگ هم برای نامحرم قابل رویت نباشد
وایشان دربرابر نابینا هم حجاب خود را حفظ می کردند
برای تثبیت حیا
حیا وحجاب وعفت سه ضلع مثلثی هستند که شالوده ی
شخصیتی اجتماعی وارزشی زن راتشکیل می دهند