اشتغال خانواده‌های مبتلا به اوتیسم باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:توجه به نیاز‌های والدین کودکان مبتلا به اوتیسم به ویژه در حوزه اشتغال باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

نرگس معدنی پور در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ایجاد مراکز نگهداری شبانه‌روزی، اشتغالزایی، آموزشی، درمانی، ورزشی و توانبخشی باید با همکاری سازمان‌های متولی و خیرین ایجاد شود.

وی ادامه داد: البته شهرداری تهران در واگذاری زمین همواره پیشرو بوده و امیدواریم در این حوزه اقدامات بیشتری انجام شود که می‌توان به مناسب سازی فضای شهری برای افراد مبتلا به اوتیسم اشاره کرد.

معدنی پور با تأکید بر اطلاع رسانی و فرهنگسازی در مورد بیماری اوتیسم، یادآور شد: توجه به نیاز‌های والدین این کودکان به ویژه در حوزه اشتغال باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، خانواده‌ها ناچار به مراقبت از این کودکان در منازل هستند و نمی‌توانند مشغول به کار شوند و با توجه به اینکه هزینه‌های این بیماری بالاست باید کارگاه‌های کارآفرینی برای والدین این کودکان ایجاد شود.

معدنی پور با تأکید بر توجه به مباحث ورزشی و تفریحی افراد مبتلا به اوتیسم، گفت: ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا پیگیر مباحث این حوزه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار