رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری شیادی که با استفاده از فضای مجازی اقدام به اغفال دختر بچه‌ای کرده بود و قصد داشت از او سؤاستفاده کند، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: طی مراجعه نزدیکان دختربچه‌ای به این پلیس مبنی بر اغفال دخترشان توسط فردی شرور، عنوان داشتند این شخص با استفاده از عکس‌های خصوصی که از او بدست آورده، اقدام به تهدید و قصد سوء استفاده و ملاقات خصوصی با او را دارد که این موضوع منجر به هتک حیثیت خانواده و بر هم زدن آرامش آن‌ها شده است.  

او می‌گوید: بخاطر اهمیت موضوع و احتمال وقوع قتل‌های ناموسی و درگیری دسته جمعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و جمع آوری ادله دیجیتال در کمتر از چند ساعت موفق به شناسایی فرد شرور شده و طی یک عملیات پلیسی ضمن هماهنگی با مقام قضایی، در یکی از شهر‌های استان دستگیر و به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی گردید.  

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ادامه داد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود مراقب فعالیت کودکان و نوجوانان خود در فضای سایبری باشند و ضمن آموزش به نوجوانان، از آن‌ها بخواهند که به هیچ وجه تصاویر خصوصی خود را در فضای مجازی برای افراد ناشناس ارسال ننمایند.  

سرهنگ حسینی به مجرمین سایبری نیز هشدار داد که حیثیت و آبروی شهروندان خط قرمز پلیس فتا بوده و با هرگونه هنجار شکنی در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد.  

او گفت: کاربران در صورت برخورد با هر گونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.