رئیس اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت: اگرچه آتش سوزی ظهر دیروز مهار شد اما برخاستن شعله های زیر خاکستر موجب شد آتش دوباره شعله ور شود.

مسعود معصوم شاهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت: آتش اولیه که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز آغاز شد پس از ۶ ساعت تلاش نفسگیر در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در ارتفاعات هزار مسجد این شهرستان پس از نابودی ۳۰ هکتار از بافت گیاهی مهار شد.

او افزود: ساعاتی پس از پایان آتش، بار دیگر به دلیل خشکی مراتع آتش از مناطق شرقی زبانه کشید و بار دیگر سطح وسیعی از مراتع را فرا گرفت و این بار نیز ۳۰ هکتار دیگر از مراتع و اراضی این منطقه حفاظت شده با شعله‌های آتش سوخت و از بین رفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کلات ادامه داد: مهار نهایی آتش تا ساعت ۲۳ شب گذشته ادامه داشت و در مجموع ۸۰ هکتار از مراتع این منطقه درگیر آتش سوزی شد که بیش از ۶۰ هکتار آن کاملاً سوخته است.

معصوم شاهی بیان کرد: در مجموع ۹۰ نفر از همیاران محیط زیست، ماموران یگان حفاظت شهرستان‌های کلات، مشهد، سرخس و درگز و نیز نیرو‌های بسیج و منابع طبیعی این شهرستان به همراه افراد بومی در کنترل و خاموش کردن آتش همکاری کردند.

او با بیان اینکه آغاز آتش سوزی براثر خطای انسانی شناسایی شده است تصریح کرد: علت دقیق و چرایی وقوع این حادثه در دست بررسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.