مسئول بسیج دانشجویی فارس از راه‌اندازی پژوهشکده بهشت خانواده در این استان خبر داد.

سعید یوسفی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه روابط اجتماعی بسیج دانشجویی فارس اظهار کرد: پژوهشکده بهشت خانواده ذیل این قرارگاه توسط بسیج دانشجویی استان فارس راه‌اندازی شده است.

او یکی از راهکار‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها، فعال سازی گروه‌ها و هسته‌های دانشجویی در این زمینه برشمرد و با بیان اینکه فلسفه تشکیل پژوهشکده بهشت خانواده با همین هدف است، افزود: در کنار تحقق این هدف اصیل، شناسایی، توانمندسازی و فعال سازی گروه‌ها و هسته‌های دانشجویی در راستای اجرای برنامه‌ها با محوریت پژوهشی، مشاوره ای، تولید محتوا و ... در حوزه‌های مورد هدف، محقق خواهد شد و از آنجایی که این هسته‌ها دارای ویژگی‌های مثل چالاک بودن، کم هزینه بودن و خودجوش بودن از تاثیر بیشتری برخوردار بوده از این رو بسیج دانشجویی به عنوان بزرگترین شبکه دانشجویی ضمن طراحی برنامه در قالب‌های مشخص برای ارائه خدمات موثر به دانشگاهیان و عموم مردم در این زمینه اقدام کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی فارس همچنین جذب، سازماندهی، و کادرسازی (تشکیل هسته‌ها)، آموزش و توانمندسازی، احصاء نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات، نظارت، هدایت و حمایت، گفتمان سازی، جریان سازی و مطالبه گری، طراحی برنامه و تولید محتوا را از ماموریت‌های پژوهشکده بهشت خانواده برشمرد.

یوسفی گفت: جذب نیرو و تشکیل و تقویت هسته‌های تخصصی دانشجویی در حوزه‌های مهارت‌های ازدواج، کاهش طلاق، پیشگیری و درمان اعتیاد، ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای با هدف ارتقای سطح آگاهی دانشجویان در زمینه‌های موردنظر، تولید محتوای هنری و رسانه‌ای از اهداف پژوهشکده بهشت خانواده است.

او با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پژوهشکده بهشت خانواده، بسترسازی تسهیل ازدواج جوانان است، گفت: نشر و ترویج یافته‌های پژوهشی از طریق انتشار کتاب، مقالات، نشریات علنی، سمینار، همایش‌های محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در حوزه خانواده و سبک زندگی اسلامی، ایرانی از برنامه‌های پژوهشکده بهشت خانواده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.