برای نخستین بار در کشور سیستم فرستنده ناوتکس ساحلی بین‌المللی به دست متخصصان داخلی در بندر شهید رجایی تعمیر و راه اندازی شد.

حسین عباس‌ نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه یکی از الزامات سازمان بین المللی دریانوردی، پخش وضعیت هواشناسی و گزارش‌های اضطراری از طریق فرستنده ناوتکس در باند MF است، گفت: دستگاه ناوتکس پشتیبان بندر شهید رجایی از مدت‌ها قبل خراب و خارج از سرویس بود و سازندگان خارجی آن نیز به بهانه تحریم‌ها حاضر به تامین قطعات مورد نیاز آن نبودند.

عباس نژاد گفت: با تلاش عوامل معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی این دستگاه برای نخستین بار در کشور تعمیر و راه اندازی شد.

او گفت: سیستم ناوتکس ساحلی یکی از تجهیزات مهم و راهبردی در ارسال پیام‌های ایمنی دریانوردی به شناور‌های در حال تردد در آبراه تحت حاکمیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به افزایش روز افزون تردد دریایی و تناژ کشتی‌ها، خطرات احتمالی ناشی از تصادم، غرق شدن و برخورد با موانع دریایی، این دستگاه کمک زیادی به کشتی‌ها در مکان‌های خطرساز و پرترافیک دریایی و شرایط بد آب و هوایی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.