رییس شورای جهانی صنایع‌دستی در بازدید از شهر ملی گلیم عنبران این شهر را دارای معیار‌های شهر جهانی صنایع‌دستی دانست.

سعد القدومی و در روز دوم سفر به اردبیل ضمن بازدید از شهر ملی گلیم عنبران گفت: معیار‌ها و شاخص‌هایی در شهر عنبران وجود دارند که می‌توانند این شهر را در لیست شهر‌های جهانی صنایع‌دستی قرار دهند.

رییس شورای جهانی صنایع‌دستی افزود: نقش آفرینی بانوان در تولید صنایع‌دستی، اشتراک همه اعضای خانواده در تولید محصولات و حمایت دولت از جمله معیار‌هایی هستند که در شهر عنبران و روستای عنبران علیا وجود دارند و در ثبت جهانی این شهر موثر هستند.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور نیز در بازدید از عنبران گفت: عنبران به عنوان یک تجلی هنر تاریخی می‌تواند مثال خوبی برای جهانی شدن صنایع‌دستی کشورمان باشد و هنر دست مردمان این شهر در حال حاضر نیز در بازار‌های جهانی وجود دارد.

مریم جلالی تاکید کرد: چنین ظرفیت‌هایی که در عنبران مشاهده می‌شود ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های کلان را دارند و یکی از برنامه‌های ما این است که توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به چنین ظرفیت‌های جلب کنیم.

او با اشاره به اینکه حوزه صنایع دستی راه برون رفت از انسداد اقتصادی است، ادامه داد: سیاست دولت مبتنی بر ایجاد ارزش افزوده در چرخه جهانی است و تمام کنشگران این عرصه از تهیه کنندگان مواد اولیه تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان در زیست بوم صنایع‌دستی باید رشد پیدا کرده و در سطح جهانی فعال باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار