مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از فعالیت بیش از ۴۰۰ مبلّغ در مدارس خراسان جنوبی خبر داد.

حجت الاسلام نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در پنجمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۱۸ برنامه محوری از سوی این ستاد در مدارس کشور اجرا می‌شود و ۲۵ هزار مبلّغ طرح امین در مدارس مشغول فعالیت هستند.

او از طرح محراب، حضور و امین به عنوان مهمترین این برنامه‌ها یاد کرد و افزود: ۴۵۱ مبلّغ زن و مرد در مدارس خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام نیکزاد اظهار کرد: آشنایی معلمان و دانش‌آموزان با حوزه‌های علمیه و مفاخر آن از جمله ابن سینا و خواجه نصیرالدین طوسی از قدما و علامه طباطبایی، حسن‌زاده آملی و ذوالفنون از معاصرین در زمینه تبیین ارزش‌ها، تقویت باور‌های دینی و هویت بخشی اسلامی یکی از اهداف ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش از حوزه و مدرسه به عنوان ۲ بخش تفکیک ناپذیر در فرآیند تعلیم و تربیت نام برد و گفت: یکی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی، ایجاد انشقاق بین جامعه روحانیت و نسل آینده‌ساز انقلاب، القای عقب ماندن نظام از زمان و فناوری، تخریب هویت فرهنگی و اسلامی دانش‌آموزان است.

او بیان کرد: برای تحقق تربیت اسلامی در مدارس باید جامعه روحانیت و ائمه جمعه و جماعات ارتباط خود را با جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان تقویت کرده و بیش از پیش مستحکم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار