بیش از ۲۷ هزار عضو جوان در یکسال گذشته، در اجرای برنامه‌های عام المنفعه و امدادی جمعیت هلال احمر کردستان مشارکت داشتند.

پیام جلالی  مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: عملکرد فعالیت حوزه معاونت امور جوانان در استان، نشانگر مشارکت بیش از ۲۷ هزار جوان در برنامه‌های عام المنفعه، امدادی و مناسبتی در کردستان طی یکسال گذشته است.

او با اشاره به فعالیت کانون‌های جوانان و دانشجویی در شهرستان‌های تابعه گفت: در سطح استان، ۴۳۸ کانون دانش آموزی، ۱۷ طلاب، ۶۷ دانشجویی، ۳۹ جوانان آزاد، ۴۶ روستایی و ۹۸ کانون غنچه هلال فعال است که در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و آموزش و اجرای برنامه‌های عام المنفعه و امدادی فعالیت دارند. 

جلالی در ادامه با اشاره به حضور پر رنگ جوانان هلال احمر در فعالیت‌های بشردوستانه ابراز کرد: در این راستا جمعیت هلال احمر با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد با اجرای طرح پیمان و پویش نه به اعتیاد، به ارائه آموزش به جوانان گام‌های مثبتی برداشته است و همچنین با اجرای تفاهم نامه بین هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ارائه آموزش‌های امدادی به جامعه هدف در استان کردستان در حال اجرا است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به برنامه‌های عام المنفعه و امدادی توسط کانون‌های جوانان و دانشجویی افزود: در طی یکسال گذشته ۸۵ مسابقه فرهنگی، ۲۳۰ طرح اوقات فراغت، ۱۱ جشنواره فرهنگی هنری، ۷ کاروان اعزامی به روستا‌های کم برخوردار، ۱۴ مراسم هیات مذهبی حضرت علی اکبر (ع) اجرا شد و همچنین ۲ هیات مذهبی حضرت علی اکبر (ع) در سال گذشته ثبت شده است.

بابک قنبری با تاکید بر اهمیت آموزش به عنوان محور اصلی نوآوری در جوانان بیان داشت: آموزش محور اصلی نوآوری بوده و مهم است که این امر توسط مربیان توانمند جمعیت هلال احمر در کانون‌های جوانان و دانشجویان اجرا شود که در سال گذشته، هلال‌احمر در حوزه جوانان ۱۱۸ دوره آموزش امدادی، ۲۰ کلاس آموزشی ورزشی، ۷۱ کلاس مهارت‌های زندگی_ علمی_ فنی و حرفه‌ای و... با حضور گسترده جوانان برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

او با اشاره به تنوع برنامه‌های حوزه جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و مهمانان در ایام نیمه شعبان، عطر افشانی مزار شهدا، کاشت نهال به یاد شهدا، گرامیداشت اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و ملی همچون دهه کرامت، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، طرح ملی پیمان، طرح دادرس، کارگاه آموزشی کارآفرینی و ... با حضور جوانان از دیگر دست آورد‌های مهم در سال گذشته به شمار می‌رود.

برچسب ها: هلال احمر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.