تلاش ضدانقلاب برای قهرمان‌سازی از فردی جنایت‌کار که پس از زیر گرفتن تعمدی شهید قنبری با تیراندازی ماموران حاضر در صحنه مجروح و سپس در بیمارستان فوت کرد، بخشی از سناریویی است که هدف آن ایجاد بستر برای تکرار وقایع تلخ و خسارت‌باری چون پائیز گذشته است.

قرائن زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد پس از ناکامی ضدانقلاب خارج‌نشین و کشورهای حامی آن‌ در پائیز سال گذشته برای سوءاستفاده از برخی اعتراضات در داخل کشور به منظور ایجاد ناامنی و اغتشاش، اینک تلاش دوباره‌ای برای شکل دادن به تحرکات جدید و موج‌سواری برای ایجاد بحران در مناطق مختلف در دستور کار آنان قرار گرفته است.

باز تولید روش اعلام فراخوان‌های متعدد به بهانه‌های مختلفی چون سال‌گرد کشته‌های اغتشاشات سال گذشته و یا برگزاری مراسم تولد برای قربانیان و یا حتی معدومین که رنگ و بوی به‌اصطلاح انسانی نیز دارد از جمله برنامه‌هایی است که برای تشکیل هسته‌های اعتراضی و توسعه آن، مدنظر ضدانقلاب قرار گرفته است.

در این میان؛ ضدانقلاب خارج‌نشین که در میانه اغتشاشات سال گذشته همه تلاش خود را برای ایجاد ائتلاف و انسجام میان گروه‌های چندنفره مدعی مبارزه با جمهوری اسلامی به‌عمل آورد اما حتی نتوانست برای چند ماه این به‌اصطلاح همبستگی را حفظ کند، اکنون بار دیگر به تکاپو افتاده تا شانس خود را برای مطرح شدن با هزینه جان و امنیت مردم ایران بیازماید.

به طور قطع واکنش سریع و هماهنگ برخی مدعیان رهبری جریانات اپوزیسیون پس از جنایت ناجوان‌مردانه روز گذشته یکی از بستگان مادر مرحوم کیان پیرفلک در به شهادت رساندن شهید قنبری افسر خدوم فراجا در ایذه و رپرتاژ آگهی گسترده رسانه‌های معاند برای آنها نمی‌تواند رخدادی تصادفی باشد.

تلاش برای قهرمان‌سازی از فردی جنایت‌کار که پس از زیر گرفتن تعمدی شهید قنبری با تیراندازی ماموران حاضر در صحنه مجروح و سپس در بیمارستان فوت کرد، بخشی از سناریویی است که هدف آن ایجاد بستر برای تکرار وقایع تلخ و خسارت‌باری چون پائیز گذشته است.

اگرچه پس از اغتشاشات سال گذشته که در جریان آن خسارت‌های مادی و معنوی زیادی به کشور تحمیل شد، همه ارکان حاکمیت تلاش کردند با التیام‌بخشی به زخم‌های وارد شده بر روح و روان مردم از سوءاستفاده دشمن برای ایجاد رخنه در انسجام ملی جلوگیری کنند، اما برخی افراد معدود از سر ناآگاهی و غفلت و یا تلاش برای تسویه حساب با نظام از سعه صدر حاکمیت سوءاستفاده کرده و به اقدامات مخل امنیت به روش‌های مختلف ادامه می‌دهند.

بدون شک رأفت اسلامی و مماشات با این‌گونه افراد که بعضا داغ‌دار عزیزان کشته شده خود در جریان اغتشاشات پائیز گذشته نیز هستند، تا جایی قابل توجیه است که مخل اصلی‌ترین رکن حیاتی در شئون مختلف زندگی مردم یعنی «امنیت پایدار» نباشد، چرا که در غیر این صورت حقوق عامه مردم قربانی امیال شخصی این افراد شده و حاکمیت مجوزی قانونی برای مدارا با تداوم چنین اقداماتی ندارد.

بدون شک رخداد مشکوک و تلخ روز یک‌شنبه در ایذه که فراخوان «ماه‌منیر مولایی‌راد» مادر کیان پیرفلک زمینه‌ساز آن بود، مصداق بارز تجاوز به حقوق عمومی و از آن نگران‌کننده‌تر، بسترساز شکل‌گیری جنایت علیه نیروهای حافظ امنیت بود و به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

رعایت حدود و الزامات قانونی از سوی همگان، اصلی غیر قابل خدشه است که تخطی از آن معادل ایجاد بی‌نظمی، آشوب و اغتشاش بوده و نباید تداوم یابد.

از روز گذشته و پس از شهادت مظلومانه شهید قنبری افسر خدوم فراجا که پدر پنج فرزند بود، موجی از تاسف و خشم در گروه‌های مختلف اجتماعی شکل گرفته و جامعه نسبت به احتمال ایجاد رخدادهایی شبیه پائیز گذشته به شدت نگران شده است‌.

ورود مسئولانه و قاطع نهادهای ذی‌ربط به این غائله مشکوک و برخورد قاطع با مسببین آن ضمن آنکه پیامی جدی به بر هم زنندگان نظم و امنیت تلقی می‌شود، موجد اعتماد در قاطبه مردمِ خواهان امنیت و آرامش در کشور بوده و الزامی غیر قابل اجتناب است.

منبع: نورنیوز

برچسب ها: ضد انقلاب ، اغتشاشات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
در عجبم که چگونه بدون اینکه چیزی به چشم تان ببینی قضاوت میکنی فکر نمیکنم نظر دهندگان‌ از مردم معمولی باشند چون مردم کارگر و مظاوم‌ما غیبت نمیکنند و این نظر ها از خودشان هست اما هر که باشه باید اون دنیا جواب بده فقط میگم غیبت و تهمت نزنید اگر شما ها نظر دادی !!! چی بگم‌که خدایا نمیدونم چگونه میخواهند اون دنیا جواب دهند که برادران عزیز فکر نکنی دنیا تمام میشه حسابی نیست تازه اوله حسابت !!!!امیدوارم چیزی نا ندیدیم قضاوت نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۹:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
چرا الکی قضاوت میکنید این قتل بعد از ظهر بود در حالی که تولد قبل طلوع افتاب بود
خانواده پیرفلک هیچگونه فراخوانی برای روز تولد نداده بودن ولی متاسفانه همه افکار علیه این خوانده شده
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری،صدیقه
۱۵:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
خانواده وطا یفه خانم مولایی ازجمله طوایف خیره سرواوباش ایذه هستند/پدرمن اولین/موذن درایذه بودند وهمواره ازافراد این طایفه/به پاسگاه احظارمیشدند بدلیل اینکه صدایش موجب آزارآنها بود وخیلی آزارمان دادند/
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
باید تمام بد حجاب واغتشاشگران را اعدام کند تا عبرت دیگر ان باشد
Iran (Islamic Republic of)
سلام بر شهداوعرض تسلیت به خانواده عزیز قنبری.
۱۴:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
کاملا با نابودی بی حجابی موافقم من الله التوفیق.
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۱:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
خانواده پیرفلک شرمتان باد.۵بچه رو یتیم کردید شرمتان باد.فاطمه معتمد آریا شرمت باد
خدالعنتتون کنه
درود خدا برشهیدان امنیت
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد پویا
۰۱:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام . مسئولین امر حسب قانون وظیفه دارند مادر روانپریش کیان را که علی الظاهر دچار بیماری جنگ و انتقام ذهنی تمام عیار شده است ودرون بیمار خود را با ریختن خون بیگناهان آرام میکندرا درمان و تحت کنترل در آورند . در غیر ودر صورت از بین رفتن وجاهت قانون نزد طایفه دلیر شهید قنبری خدای نکرده عاملین شهادت وی در کمترین زمان ممکن توسط اهالی صیدون و.... تنبیه وبا خاک یکسان خواهند شد . مسئولین امر تا فرصت هست قانون را میبایست با قاطعیت اجرا نمایند تنبیه متجاوزین در نتیجه خشم مشروع طایفه ی دلیر شهید قنبری یعنی بهمئی ها میتواند نتایج جهنمی را برای قاتلین رقم بزند و....
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۲:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
عرض تسلیت خدمت خانواده شهید قنبری عزیز که لیاقت خوبان شهادته.
کیان عزیز تو خوب و معصوم بودی و لیاقت شهادت نصیبت شد شد .

شرم بر چنین پدر ومادر نفهم ونادانی که با ناشیگری وگمراهی دل امام زمان و مردم ایران را رنجور می‌کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
قنبری رو مگه میشناختی،که اینطور تعریفش میدی
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۱:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
احتیاج ب شناخت نیست
تمام مدارک موجود هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
فقط اینو میدونم مسئولین ما هم قهرمانان مردم نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۱۳:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
مماشات با رفتارهای اخلال گرانه و تحریک آمیز این خانم باعث جری تر شدن اون میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
درسته این آقای مولایی راد کشته شده ولی ایشونم راه درستو اینجور تشخیص داده. چرا زودتر فیلما و مستندات رو پخش نکردین؟؟ انشاله خدا ب خونوادش صبر بده داغ جوون سخته. و خدا ب بچهای آقای قنبری رحم کنه ک اینجوری تو این وضعیت بد کشور باید بدون پدر بزرگ بشن.
Iran (Islamic Republic of)
سید سعید
۱۰:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
مادر کیان پیرفلک باید محاکمه و اعدام بشه این زن.... باید تقاص بده این زن.... قاتل بچه خودش و همه کشته شدگان ایذه است چه نظامی چه غیر نظامی قبل از اینکه کس دیگه بخاطر این ... کشته بشه باید اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
لعنت لا قوم ظالمین .لعنت برپدرومادران بی فرهنگ که مملکت به خون کسیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
مرحبا این شد حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناتاشا
۱۰:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
ای لعنت بر خودت و شوهرت و پسرت و پسر عمویت و خاندان پیر فلک
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
و بر پدر تو و تمام فامیلت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
لعنت به شما. هنوز بچه ی خودتون هلاک نشده و داغدار بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
من نمیدونم چرا میگن این قاتل جانی فوت کرد،درستش اینه بگید به درک واصل شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
همه ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خدا ازتون نگذره خانواده کیان پیر فلک ان شاالله که تقاص خون جوانان ازتون گرفته بشه حیف اون بچه به این ماهی که پدر و مادری این چنین داره حتی اون بچه معصوم توی بهشت هم نمیتونه سرش رو بالا بیاره که بگه این ها پدر و مادر من هستن لااقل دل اون بچه رو توی اون دنیا خون نکنین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
بهتر است خفه شوی پلیس خودرو را به رگبار می‌بندد بعد به گردن کس دیگری می اندازد آن که باید شرمنده باشد تو و امثال تو هستند
Brazil
ایران.
۰۰:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
این افراد واقعا عقل و شعور دارن.مگه میشه آدم بکشی بدون دلیل و یک عده بیشرف ازت قهرمان قهوه ای بسازند.حضور مردم خوزستان حقیقت رو نشون داد و احتیاج به چرندیات این چهار پا ها نداره.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام ب خانواده های داغدار پارسال و همچنین خانواده شهید قنبری تسلیت میگم و از ماموران حفظ امنیت پایدار کشور درخواست اشد برخورد با مخلان امنیت را دارم هرچند ک شاید کسی بیگناه کشته شده یا بشود ولی همه میدونیم ک این جریان و اعتشاش تماما از سوی افراد فراری و خائن به مردم و مملکت از انطرف اب هدایت میشه پس مردمی ک خواهان ارامش و امنیت هستند باید با حضور در صحنه و همچنین معرفی افراد مشکوک از اعتشاش و اشوب مجدد جلوگیری کنند و نباید با افراد مسلح اغماض کرد همینجوری ک سلاح دارن تا افرادی را ترور کنن باید در درگیری همون فرد را بکشن و دیگه ب دادگاه و محاکمه نکشه ..خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
جای جلاد ومظلوم رو عوض میکنند خدا نگزده از خانواده کیان اینقدر آرامش جامعه رو به هم میزنند خسته مون کردید بابا پنج تا بچه طفل معصوم رو یتیم کردید