سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: مبتنی بر سیاست همسایگی، مقامات افغانستان نسبت به معاهده حق آبه مسئولانه عمل کنند و حسن نیت خود را نشان دهند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه درباره حق آبه هیرمند گفت: در ارتباط با حق آبه موضع ایران بر این است که بر مبنای موافقتنامه سال ۱۳۵۱ حق آبه ایران تحویل داده شود. مذاکراتی با مقامات حکومت سرپرستی افغانستان انجام شد و ایران بر ضرورت التزام دولت موقت افغانستان تأکید داشت. مطابق دستور رئیس جمهور هیأت عالی رتبه‌ای از ایران به افغانستان سفر کردند.

ناصر کنعانی افزود: اصل برای ما بر این است که دو طرف زمینه اجرای این معاهده را فراهم کنند و گفتگوهای خوبی در سطوح مختلف انجام شد و توافق شد طرف افغانستانی گام‌های مثبت جدیدی بردارد؛ ما مبتنی بر سیاست همسایگی و ضرورت حفظ فضای مثبت میان دو کشور انتظار داریم که مقامات دولت افغانستان نسبت به این معاهده مسئولانه عمل کنند و حسن نیت خود را نشان دهند.

پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته بود: تحکیم صلح و ثبات در افغانستان در امتداد منافع ایران است و ما برای تشکیل دولتی فراگیر در این کشور تلاش می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.