مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از شناسایی ۲۹۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سیاوش نیرومند گفت: از پارسال تاکنون در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تعداد ۲۹۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اردبیل شناسایی شده که از این تعداد حکم ۳۶ فقره به استناد ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی اجرا و تعداد ۱۰۰ فقره با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل سطح اراضی آزاد شده را بیش از ۲۶ هزار مترمربع اعلام کرد و می گوید: ما امانتدار اراضی کشاورزی هستیم و باید بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده در استان صورت بگیرد.

او هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت عنوان کرد و گفت: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین‌های کشاورزی و بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی مطلع بوده و در این باره با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

نیرومند می گوید: برای حفاظت از اراضی زراعی و باغی استان سامانه ۱۳۱ به‌عنوان سامانه ارتباط مردمی حفاظت امور اراضی کشاورزی، آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره تخلفات و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی، تصرف غیرمجاز، زمین‌خواری و استفاده غیرمجاز از اراضی ملی و دولتی است.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از مالکان زمین‌های کشاورزی خواست قبل از هر گونه تغییر کاربری برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.