فخاری گفت: تسهیلات ساخت مسکن از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون افزایش یافته و تسهیلات بافت فرسوده نیز به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.  

علیرضا فخاری در جلسه شورای مسکن با اشاره به ابلاغ وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تامین متولی آماده‌سازی از سوی دستگاه‌ها اظهار داشت: طبق قانون تامین متولیان برای آماده‌سازی اراضی جهت تولید مسکن ضروری است که توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده و باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در استان تهران افزود: دو متولی تامین زمین در استان، وزارت راه و شهرسازی و همچنین خودمالکین هستند که برای تسریع در امور شورای مسکن، راه و شهرسازی استان باید پیشنهاددهنده اراضی قابل ساخت باشد.
 
استاندار تهران عنوان کرد: هدف گذاری برای تعیین جمعیت متقاضی نیز ضروری است، از سوی دیگر تمرکز بر بازآفرینی در استان برای تامین مسکن ضروری است و هر کدام از شهر‌های استان که شرایط بازآفرینی دارند، باید در این زمینه فعال شوند.
 
فخاری سپس گفت: برنامه و بودجه استان باید در زمینه توزیع جمعیت در سطح کمک کند که در این راستا باید آمایش سرزمین صورت گیرد تا خدمات رسانی مبتنی بر هدف گذاری‌ها باشد.
 
وی در مورد کنترل قیمت‌ها ادامه داد: قیمت مصالح، مالیات و فعل و انفعالات موثر بر قیمت مسکن باید در کارگروه ویژه تعیین و در هر جلسه شورا آخرین وضعیت گزارش شود.
 
استاندار تهران همچنین به ضرورت تامین امور زیربنایی و روبنایی در ساخت مسکن تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی باید نسبت به تامین امور زیربنایی پیشگام باشند، و تامین سرانه‌های آموزشی، بهداشتی و ... نیز باید مدنظر قرار گیرد.
 
فخاری با بیان اینکه مبایعه نامه‌ها توسط اصناف و اتحادیه مربوطه باید به سند رسمی تبدیل شود، تصریح کرد: بیش از ۲۵ هزار خانه خالی در استان تهران شناسایی شده که فرآیند شناسایی و ترتیب و توالی ثبت خانه‌های خالی به گونه‌ای باشد تا مرجع نهایی برای اعمال قانون ورود کند.
 
وی به افزایش تسهیلات ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: تسهیلات ساخت مسکن از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون افزایش یافته و تسهیلات بافت فرسوده نیز به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است، به علاوه جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که باید این امر محقق شود.
 
گفتنی است در این جلسه مصوب شد تا طرح جمع آوری با مشاورین املاک غیرمجاز از امروز در تمام شهر‌های استان تهران آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
دولت اگر زمین‌هایی که مشکل مجوز دارتد حل کند ووشهرداری مجوز بدهد
یک میایون زمین ناپیوسته در هر قسمت شهر ناخواسته وارد چرخه مسکن میشود

یک میلیون هم بافت فرسوده
یک میایون هم شهرسازی جدید
دقبقا یک میلیون هم‌زمین های احتکار شده که مشکل مجوز ندارند و و فقط احتکار شدند دررشهرک ها وجود دارد تعیین تکلیف شوند
مشکل مسکن برای هنیشه حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
اگر مسکن گران بشه فقط اجاره بالا می رود وقاچاقی هم صورت نمی گیرد .ولی اگر دلار وارز وطلا گران شود در تمام موارد گرانی اتفاق می افتد وهم درمسکن اگر به سرمایه گزاران مسکن فشار آورید پولها به سمت طلا ودلار می رود وارزش پول ملی را تضعیف می کند.
خودش شما بهتر می دانید مهترین روش براکنترل تورم جمع کردنوپولهای سرگردان درجامعه هست واین کار می تواند توسط بانک ملی انجام گیرد فقط اراده می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
ما مالکان نوار شمالی تهران تعاونی ۳۳ گانه حدود ۳۰ سال است که اجازه ساخت نمیدهید چرا ؟؟؟ زمین ما حاضر است اجازه ساخت بدهید سریع می سازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
تازه شناسایی کردین؟ یعنی واقعا نمی‌دونید مالک خانه های خالی چه کسانی هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
مسئله این هست که قیمت ها بقدری نجومی شده که مردم عادی قدرت خرید ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
عجب کشف بزرگی!!!!!

شناسایی و آمار ارقام دادن مثل آب خوردنه
اینکه چه کار جدی برای گرفتن مالیات یا واگذاری این خانه ها به مستاجرین شده مهم است
2 ساله قانون مالیات بر خانه های خالی تصویب شده دریغ از یک اقدام جدی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
چرا هیچ خبر از ساخت مسکن ملی در رسانه ملی نیست
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۷:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
آقای عزیز. چرا مسکن گران شد؟
1َوقتی برای ساخت یک خانه باید به اندازه ارزش زمین پول زور برای مجوز ساخت بدهیم.
2َ.شما زمین به مردم بدید با گرفتن قیمت مجوز ساخت کم. ساخت وساز زیاد میشه مصالح هم خود بخ خود ارزان.
3َ.مسکن ملی دادید با اقساط خدا تومن خوب خودتان قضاوت کنید من بی خانه اگر پول اقساط دوازده میلیونی داشتم مگر مرض دارم مسکن ملی بگیرم خوب میرم یک خونه اجاره میکنم منتظر هم نمیشم چند سال دیگه یک خونه به اندازه صندوق نوشابه گیرم بیاد
آخرین اخبار