رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه از اجرای طرح شهر سالم و ایمن در این شهرستان خبر داد.

آقای ارجمند گفت: برنامه شهر سالم و ایمن مراغه تلفیق دو برنامه بین المللی با عنوان برنامه شهر سالم مراغه و برنامه جامعه ایمن مراغه است.

آقای ارجمند افزود: این دو برنامه به ترتیب تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت و مرکز بین المللی ارزیابی جوامع ایمن اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: هر یک از این برنامه‌ها ابتدا در سطح ملی ارزیابی و در صورت کسب امتیازات و شرایط لازم وارد مرحله بین المللی خواهند شد.

وی افزود: دبیرخانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه در دانشکده علوم پزشکی مراغه تاسیس و تحت نظارت عالی فرمانداری شهرستان  مراغه فعالیت می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: دبیرخانه برنامه شهر سالم  با همکاری شهرداری، اداره بهزیستی، سازمان هلال احمر ،  آموزش و پرورش  و پلیس راهور مراغه و در قالب ۵ کمیته تخصصی فعالیت می‌کند.

دبیر اجرایی برنامه شهر سالم و ایمن مراغه گفت: برنامه شهر سالم و ایمن از همان آغاز درصدد بود تا با تاکید بر اصل همبستگی اجتماعی و عنصر مشارکت مردم در کنار نقش آفرینی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در چرخه سیاستگذاری سلامت وارد شود.

خانم صلواتی افزود: دبیرخانه برنامه شهر سالم مراغه در کنار اجرای مطالعات علمی و پژوهشی در سطح شهرستان از نتایج مداخلات سلامت محور سایر جوامع در قالب خلاصه‌های سیاستی برای طراحی و اجرای برنامه‌های سلامت محور در کمیته‌های تخصصی این برنامه بهره برداری کرده است.

وی در خصوص میزان پیشرفت این دو برنامه در اخذ گواهی بین المللی افزود: این طرح در دو مرحله ارزیابی ملی را طی کرده و مجوز ارسال گزارش مکتوب برنامه جامعه ایمن مراغه به مرکز بین المللی اعتبار  بخشی جوامع ایمن (ISCCC) صادر شده است.

خانم صلواتی در خصوص برنامه شهر سالم مراغه ادامه داد: تعداد نه شهر در ایران داوطلب اجرای این برنامه هستند که شامل مراغه، پاوه، جلفا، نور، منطقه ۱۳ شهر تهران، رامهرمز، سعادت شهر، سوران، طرقبه و آران و بیدگل می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.