معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: طرح ملی چهار خطه شهرکرد، بن به داران به طول ۱۱۱ کیلومتر در دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان اجرا می‌شود.

علی حیدری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله نخست این طرح به طول ۱۸ کیلومتر از شهرکرد به بن اجرا شده و اکنون مرحله دوم طرح از بن تا پل بردشه در روستای آزادگان به طول ۳۶ کیلومتر در حال اجرا است.

وی افزود: در بخش نخست شش کیلومتر از بن تا لارک، در بخش دوم حدود ۷ کیلومتر از لارک تا شیخ شبان و در بخش سوم از شیخ شبان تا رودخانه زاینده رود در آزادگان اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اضافه کرد: اعتبار این طرح ملی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور تامین می‌شود و هم اکنون ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش سوم این طرح اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید


حیدری گفت: این طرح بخشی از کریدور شمال به جنوب از بندر انزلی به بندر بوشهر است که استان را هم در این مسیر مهم و هم در محور مرکز به غرب کشور از نظر اقتصادی و موقعیت جغرافیایی متحول می‌کند.

وی افزود: ۵۷ کیلومتر از این طرح ملی در استان اصفهان قرار گرفته که طرح مطالعاتی آن انجام شده است و در حال رایزنی برای فعال شدن آن هستیم.

حیدری ادامه داد: بهره برداری کامل از این چهار خطه دسترسی از شهرکرد به مرز‌های غربی و استان‌های نجف و کربلا را تسهیل می‌کند.

گفتنی است: طرح چهارخطه شهرکرد- بن- داران در سال ۹۱ کلنگ زنی شد و تا کنون در مجموع حدود ۵۰ درصد در این استان پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب ها: احداث راه ، طرح ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۷:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خط های ریلی درون استانی بین شهرهای استان هم میبایست فعال شوند از جمله خط شهر فارسان به شهر شهرکرد به طول کمتر از پنجاه کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۷:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
طرح اتصال بسیار کوتاهتر چلگرد به بازفت (راه بابادی رو) مسیری امن و جایگزین کارون چهار برای استان هم میتواند باشد ضمن اینکه شمال استان و زاگرس مرکزی و مرکز کشور در ترانزیت شمالی به کرمانشاه و مرز بین‌المللی خسروی و شمال خوزستان فاصله بسیار کوتاهترین خواهد داشت
آخرین اخبار