افتتاح دو آزمایشگاه تایید صلاحیت شده دارای گواهی استاندارد در کردستان

سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان گفت: در راستای گرامیداشت روز جهانی تایید صلاحیت، آزمایشگاه سپهر صنعت آرتا در شهرستان قروه و پارس لیان اروند در مرز باشماق مریوان افتتاح شد.

فرهاد حیدری سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان گفت: با تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران آزمایشگاه سپهر صنعت آرتا در شهرستان قروه موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ و آزمایشگاه پارس لیان اروند در مرز باشماق مریوان موفق به دریافت گواهینامه آزمایشگاه تعیین ماهیت شد.

حیدری با بیان اینکه دریافت این گواهینامه موجب ایجاد همکاری میان آزمایشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها جهت تسهیل در تبادل اطلاعات، تجارب و در نهایت هماهنگ کردن استاندارد‌ها و روش‌های اجرایی میان آن‌ها میشود، افزود: همزمان با افتتاح ۱۰۰ آزمایشگاه دارای تاییدصلاحیت ۱۷۰۲۵ در سراسر کشور، این دو آزمایشگاه نیز در استان کردستان افتتاح شد.

او عنوان کرد: هدف از پیاده‌سازی استاندارد مذکور، کمک به ارتقاء کیفیت از طریق اعتباربخشی و دقت در نتایج آزمون‌ها، تسهیل همکاری میان آزمایشگاه‌ها و کمک به تبادل اطلاعات و هماهنگ کردن استاندارد‌ها و روش‌های اجرایی آن‌ها و ارائه گزارش‌های آزمون معتبر برای محصول و همچنین به روز کردن استاندارد‌ها و روش‌های آزمون می‌باشد.

سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان با تأکید بر اینکه استاندارد ۱۷۰۲۵ امروزه در سراسر دنیا از جمله ایران کاربرد دارد و تفاوت آشکاری در فرآیند‌های شرکت‌هایی که آنرا پیاده سازی نموده‌اند با شرکت‌هایی که هنوز وارد این عرصه نشده‌اند ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: اخذ این گواهینامه الزامی نیست، اما مزایای متعددی به همراه دارد و پیروی از استاندارد‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته شده به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا با آنچه در صنعت شایسته و قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوند همتراز شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.