سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان گفت: قاچاق چوب، در صدر پرونده های قاچاق در این شهرستان قرار دارد.

 اسماعیل نادری  امروز یکشنبه ۲۱ خرداد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با بیان اینکه اولین گام موثردر رفع یک مشکل پذیرش آن است، افزود: انکار وجود قاچاق ضربه شدیدی به اقتصاد داخلی وارد خواهد کرد و طبق پیام سال مقام معظم رهبری مبنی بر "مهار تورم، رشد تولید "، افزایش تولید از مهم‌ترین مؤلفه‌های مبارزه با قاچاق کالا است.

او افزود: بیشترین آمار قاچاق درشهرستان گرگان به ترتیب به چوب و فرآورده‌های جنگلی، سوخت، محصولات دخانی، موادغذایی، آرایشی و بهداشتی اختصاص دارد. 

نادری بیشترین پرونده‌های قاچاق را مربوط به قاچاق چوب برشمرد و افزود: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت هوشمند  عمل کند و عاملان اصلی قاچاق را مورد هدف قرار دهد همچنین خریداران عمده کالا‌های قاچاق را که تعدادشان نیز اندک است شناسایی کرده و به مراجع قانونی و قضایی معرفی کند.

وی یادآور شد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و حفظ  پوشش جنگلی باید فرهنگ سازی  و آموزش‌های مؤثر برای آحاد مردم در دستور کار قرار گیرد.  

۲۰ هزار نخ سیگار، ۱۱۱ دستگاه پنل رادیاتور، ۲۵۶۲ دستگاه لوازم خانگی و ۱۸۰ مورد دارو‌های دامی از جمله کشفیات قاچاق در شهرستان گرگان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.