طرح توانمند سازی نماد در ۹۲۰ مدرسه خراسان جنوبی اجرا شد.

موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح غربالگری نماد، در استان خبر داد و گفت: طرح غربالگری نماد، با هدف بررسی سلامت روانی و شناسایی دانش آموزان پر خطر و یا در معرض خطر و کاهش عوامل خطر زا در مدارس استان، اجرا می‌شود.

او  افزود: طرح غربالگری نماد، از هفته پایانی اردیبهشت، آغاز و تا پایان خرداد ماه جاری ادامه دارد.

موسوی نژاد، از خانواده‌های آسیب دیده به عنوان وجه مشارکت غالب آسیب‌های دانش آموزی دانست و گفت: طرح غربالگری نماد، برای پایه‌های سوم و ششم دوره‌های اول و دوم ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول و دهم و یازدهم متوسطه دوم، اجرا شده و توسط ۱۳ مرکز مشاوره در مرکز، شهرستان‌ها و مناطق استان، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: مراکز مشاوره استان علاوه بر ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، به دانش آموزان پرخطر و یا در معرض خطر نیز خدمات اورژانسی ارائه می‌دهند.

او از اجرای طرح توانمند سازی نماد در ۹۲۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان دختر و پسر خراسان جنوبی، در طرح نماد، مهارت‌های لازم را درخصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فرا می‌گیرند.

موسوی نژاد با اشاره به استقرار ۱۳ تیم فوریت‌های روانی، اجتماعی و تخصصی آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق استان افزود: این تیم ها، متشکل از یک مشاور، یک روانشناس، یک مدد کار اجتماعی و مسئول مرکز مشاوره آماده ارائه خدمات اورژانسی به دانش آموزان در معرض خطر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.