رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: بندهای سنگ و ملات آبخیزداری سه منطقه بخش بسطام در بارش‌های چند روز اخیر بیش از ۲۰ هزار متر مکعب سیلاب ذخیره کرد.

کشاورزیان اظهار کرد: بندهای سنگ و ملات ساخته شده در روستاهای میقان هفت هزار مترمکعب، اَبرسج پنج هزار مترمکعب و گراب شهر مجن بیش از هشت هزار مترمکعب آب‌های روان و سیلاب‌ها را طی بارش‌های چند روز گذشته ذخیره کرد.

وی با اشاره به اهمیت تقویت سفره‌های آب زیر زمینی با اجرای طرح‌های سنگ و ملات در حوزه آبخیزداری افزود: این بندها با انحراف و ذخیره‌سازی سیلاب و روان آب‌ها از خسارت‌ها و تشدیدآن در مسیر سیلاب و مسیل‌ها جلوگیری می‌کند و حجم زیاد آب و سرعت سیل را کاهش می‌دهد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود به ساخت ۲ بند سنگ و ملات روستاهای میقان و ابرسج با حجم عملیاتی سه هزار و ۴۰۰ مترمکعب طی چند ماه گذشته اشاره و اضافه کرد: اجرای این ۲ بند سنگ و ملات در بخش بسطام حدود چهارده میلیون تومان هزینه در برداشت.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری موجب جلوگیری از ورود خسارات جبران ناپذیر به بخش‌های کشاورزی، صنعتی و مسکونی می‌شود و صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های کشور به همراه خواهد داشت.

کشاورزیان با بیان اینکه بندهای سنگ و ملات و خاکی پس از هر چند سال نیازمند لایروبی است، ابراز کرد: هم اکنون لایروبی بند خاکی روستاهای خارتوران بیارجمند در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.