وزارت دفاع روسیه از تلاش اوکراین برای حمله به یک کشتی روسی خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه امروز (یک‌شنبه) خود اعلام کرد که یک کشتی روسی در حالیکه در ساعات اولیه روز  در حال گشت‌زنی حوالی خطوط لوله گاز «ترک استریم» و «بلو استریم» بود، توانست حمله ۶ پهپاد نیروی دریایی اوکراین را در بخش جنوب شرقی دریای سیاه را دفع کند.

به گزارش آر تی، در بخش بعدی با بیان آنکه حادثه مربوط به یک کشتی به نام «پریازویه» برای جمع‌آوری اطلاعات متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه بوده و در ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت مسکو (۱۰:۳۰ شب به وقت گرینویچ) گزارش شده، آمده است: «تسلیحات پریازوویه هر ۶ قایق تندرو بدون سرنشین نیروی دریایی ارتش اوکراین را منهدم کرد. این حادثه هیچ تلفات جانی نداشت و کشتی روسی هم به ماموریت خود ادامه داد.»

به گفته این وزارتخانه، یک پهپاد شناسایی راهبردی RQ-۴B گلوبال هاوک نیروی هوایی آمریکا در زمان این حمله نافرجام، در حال انجام نظارت در بخش مرکزی دریای سیاه بود.

وزارت دفاع روسیه ویدئویی از این کشتی روسی در حال دفع حمله را نیز منتشر کرده است. حمله به پریازویه اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، «اقدامات ضد حمله» کی‌یف در خط مقدم با روسیه را تایید کرد.

ترک‌استریم و بلواستریم خطوط لوله گازی در کف دریای سیاه هستند که گاز روسیه را به ترکیه می‌رسانند.

پیشتر هم در اواخر ماه مه، یک کشتی شناسایی روسی با نام «ایوان چرس» در حال ماموریت مشابهی به پریازوویه بود که در حدود ۱۴۰ کیلومتری شمال شرقی تنگه «بسفر» مورد حمله سه پهپاد اوکراینی قرار گرفت. در آن زمان هم وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمامی پهپاد‌ها منهدم شدند.

سپتامبر سال گذشته (شهریور)، خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ که روسیه و آلمان را از طریق دریای بالتیک به هم متصل می‌کردند، بر اثر انفجار‌های پی در پی تخریب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
درود بر روسیه بزودی شاهد شکست نازی های غربی به رهبری آمریکا در اوکراین خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ایران قوی
۰۱:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
به امیدپروردگار سیاستمداران‌ آمریکایی واروپایی شکست خواهند خوردو روسیه پیروزاین میدان جنک دربرابرکفاراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
تمام ممالک تحت ظلم و سیطره آمریکا و جوامع غربی چشم دوختند به ‌ عملکرد روسیه در اوکراین در این بین پیروزی روسیه باعث تقویت کشورهای مخالف غرب و شکست روسیه باعث نابودی کل دنیا بدست آمریکا و سازمان ناتو خواهد شد که حتی به خود کشورهای عضو ناتو هم رحم نخواهند کرد چون برنامه آمریکا اگر مطالعه کنی بر نابودی اقتصاد اروپا آسیا آفریقا و وابستگی کل قاره ها به صنعت آمریکا می‌باشد تنها مانع آمریکا برای تسلط بر اروپا روسیه هست که آنهم در ورای حماقت دول اروپایی آمریکا بهش داره دست پیدا می‌کنه دیگرین خیانت بعضی امرای نظامی روس هست که در مطالعه کتب زمان جنگ ایران یاد خیانت بنی صدر در ذهن انسان برجسته می‌کنه شکست روسیه مساوی با نابودی کل دنیا خواهد بود که امریکا در جراید معکوس جلوه مینماید
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۲:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
البته جبهه ی مقاومت در براندازی حکومت استعمارگونه ی آمریکا و ریشه کنی سیستم یهود ملعون ، نقش اساسی دارد و روسیه هم به خاطر حمایت از این جبهه مورد توجه می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۰:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بزودی بایدشاهدنابودی کامل روسیه باشیم
روسیه دیگه رفت به جهنم
آخرین اخبار