شورای رقابت با استناد به رأی هیئت تجدیدنظر این شورا، اعلام کرد: اعتراض خودروسازان به مصوبه ۵۴۳ خودرویی شورا، مردود است.
هیئت تجدیدنظر شورای رقابت در تجدیدنظرخواهی اعتراض خودروسازان نسبت به مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، طی رأی ۱۲۷/۰۲/هت اعلام کرد: درخصوص تجدیدنظرخواهی شرکتهای ایرانخودرو، مدیرانخودرو، آتیموتور، بهمنموتور نسبت به دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری نظر به اینکه اولاً؛ بهلحاظ اقتصادی، شاخص تمرکز بازار خودرو نشانگر درجه قدرت انحصاری بالا در بازار خودرو است و محدودیتهای ناشی از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و قانون ساماندهی صنعت خودرو و ممنوعیت ورود خودرو نیز بر انحصاری بودن این بازار افزوده است؛ بنابراین در انحصاری بودن این بازار تردیدی وجود ندارد. ثانیاً؛ بهرغم ادعای تجدیدنظرخواهان، تعیین شرایط برای متقاضی خرید خودرو، با توجه به قید عبارت "مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری" در بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) در حیطه صلاحیت شورای رقابت است. ثالثا؛ شورای رقابت راسا اقدام به تعیین قیمت ننموده بلکه بر اساس فرمول ارایهشده توسط کارگروه خودرو مبادرت به تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری کرده و استخراج قیمت براساس این فرمول به سازمان حمایت بهعنوان نهاد متولی تعیین قیمت ارجاع داده است.
شایان ذکر است هیئت تجدیدنظر شورای رقابت در این رأی تبصرهای با مضمون "کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودروی موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند" به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت الحاق داشته است.
لطفا از این خبر های نمایشی الکی نذارید
افزایش قیمت سرسامآور.
حدود ۴۰۰ میلیون افزایش قیمت برای تیارا .
چاره ای جز انصراف نیست
فقط مثل قدیم واردات خودرو ها از کشور های همسایه .
تویو تا کویتی
تا وقتی رقابت ایجاد نشه این تولید کننده ها ماشین خوب و ارزون تولید نمیکنن
باید عوارص گمرکی کم بشه و ماشین استوک خارجی وارد بشه که این تولید کننده ها دستشون بیاد زندگی توی دنیای دارای رقابت واقعی چطوریه، دو تا خودروساز داریم سالی چند هزار نفرو میکشن
خواهشاً قیمت خودرو را بررسی کنید، خودروی دنا که پارسال در بازار ۲۵۰ میلیون بود الان شده ۶۵۰ یعنی حدود ۳ برابر
خواهشاً از رییس جمهور و رئیس مجلس پیگیری کنید.
صبح ساعت 8 میرن با یک قوطی پنیر و دو تا نان بربری زیره بغلشون تا 10 مشغوله تناول کردنه صبحانه و گپ و گفتگو هستند.
از 10 تا 12 در اینترنت مشغول چرخ زدن و سر دواندنه ارباب رجوع.
12 تا 2 به بهانه نهار و نماز جورابها در جیب و آستینها بالا زده برای وضو و خوردنه نهار.
2 هم در افق محو می شوند تا فردا صبح روز از نو و روزیه حرام از نو.
ثانیا چقدر شما حسودی کارمندهای بیچاره با حقوقهای 5_10 تومن به سختی روزگار میگذرونند
چرا که
تمام دارایی این کشورها را دارند میبرند که یه خودرو بدهند ...
نه عراق نه کشورهای همسایه
یه متر جاده ی درست وحسابی مثل ماندارند
نه اینکه الان مردم تمام دارایی هارا نمیبرند جیب خودروسازان بریزتد
از انبر هماحتمالا خودروسازان میبرند بورس های خارج شرکت میکنند وباز فرقی ندارد پول خارج مبشود ، چه ما جنس ایرانی بخریم چه خارجی باز پول خارج میشود
پس چه بهتر بهتر کیفیت زندگی مردم نشانه نرودد
ریشه ی تمامی مشکلات در آموزش نادرست هست،و باعث و بانی بزرگ این موضوع آموزش پرورش هست که توانایی آموزش صحیح از هنگام کودکی را ندارد و همچنین با بکار گیری استادان و معلمان نالایق و بی سواد آتش این موضوع را شعله ور تر میکنن.
چه استادها و معلم هایی که داشتیم و دیدیم حتی شخصیت خوبی برای خودشان ندارند و البته تمام موضوع هم مربوط به آنها نمیباشد و در انتخاب آنها توسط آموزش پرورش و همچنین حقوق اندک معلمان که انگیزه آموزش درست را از آنها میگیرد.
علی برکت الله
اینطوری مصرف کننده میتونه ثبت نام و زمان تحویل خودرو جدید ماشین بفروشه تا بدون ماشین نباشه
شورای رقابت : افزایش قیمت
خودرو ساز : همچنان معترض
دولت اصولگرای رییسی همراه شده
مجلس انقلابی هم فاقد نطق آتشین(سکوت نشانه رضایت)
همه به همراه مافیا علیه مصرف کننده
برای جلوگیری از رانت خودروسازان ومافیای خودرو ...
بنظرم خودرو سازان در ایجاد خیلی از نارضایتی ها حرف اول را میزنند...