از مجموع ۱۳۷ پروژه آماده افتتاح بخش کشاورزی آذربایجان غربی، ۱۱۰ پروژه در زیر بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار هزینه شده بیش از ۳۸۳ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: این پروژه‌ها شامل اجرای ۹۶ طرح انواع سامانه‌های نوین آبیاری با مجموع مساحت ۲ هزار هکتار و اعتبار هزینه شده ۱۳۲.۴ میلیارد ریال، چهار طرح انتقال آب با لوله، یک طرح پوشش بتنی کانال و ۹ طرح مرمت و بازسازی قنوات در بیشتر شهرستان‌های استان است.

وی اضافه کرد: از مجموع این ۱۳۷ طرح، ۱۰ مورد نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار هزینه شده چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: این پروژه‌ها شامل یک واحد سردخانه، سه واحد بسته‌بندی میوه تازه، یک واحد بسته‌بندی غلات و حبوبات، یک واحد تولید پوره میوه، یک واحد تولید اسانس و عرقیات گیاهی، یک واحد کشتارگاه دامی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن در سال و ۲ واحد خوراک دام و طیور در شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، نقده و شاهین‌دژ است.

شهبازی افزود: پنج پروژه هم در زیربخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار هزینه شده ۳۵۹ میلیارد ریال است که ۱۵ فرصت شغلی ایجاد کرده و ۱۱ خانوار از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل واحد پرواربندی گوساله و پرواربندی بره، ۲ واحد پرورش مرغ گوشتی و یک واحد کارگاه موم آج کنی در شهرستان‌های مهاباد و شاهین‌دژ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.