جمعی از دوست‌داران محیط زیست و اعضای انجمن‌های ورزشی مهاباد در اقدامی نمادین پارک ملت این شهر را از وجود زباله و پسماند پاکسازی کردند.

سیدمحمدامین شیخ‌مندی از دوست‌داران محیط زیست مهاباد در حاشیه این آیین گفت: با توجه به اینکه در این فصل مهاباد میزبان میهمانان و گردشگران است، این اقدام نمادین می‌تواند برای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و طبیعت مفید باشد.

وی افزود: در این اقدام نمادین جمعی از اعضای انجمن‌های زیست محیطی و ورزشی این شهرستان حضور داشتند که مقداری زباله و سایر پسماند‌ها را از پارک ملت و حاشیه رودخانه این شهر جمع‌آوری کردند.

شیخ مندی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این عملیات پاکسازی از شهروندان و میهمانان این شهر خواستند هنگام حضور در دامن طبیعت از ریختن زباله و سایر پسماند‌ها در محیط اطراف خودداری کنند و زباله تولید خود را به مکان‌های مشخص شده تحویل دهند.

وی از شهروندان خواست هنگام حضور در پارک‌ها ضمن خودداری از ریختن زباله در محیط، پسماند‌های دیگری هم که در اطراف می‌بینند، جمع آوری کنند تا طبیعت زیبایی و شادابی خود را از دست ندهد.

این عملیات پاکسازی به مناسبت هفته محیط زیست و با همکاری شهرداری مهاباد و حضور فعالانه اعضای انجمن‌های زیست محیطی و وزرشی این شهرستان در محوطه پارک ملت و حاشیه رودخانه مهاباد برگزار شد.

در مهاباد ۱۳۸ هکتار فضای سبز وجود دارد و باتوجه به جمعیت ۱۸۲ هزار نفری این شهر، سرانه فضای سبز هر شهروند مهابادی هفت متر و ۵۵ سانتی‌متر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.