مجوز فعالیت ۵۰ فروشگاه صنایع‌دستی پارسال در مازندران صادر شد.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در مراسم بزرگداشت صنایع‌ دستی و پنجاه و نهمین شورای جهانی صنایع‌دستی که در دانشکده میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دانشگاه مازندران در چالوس برگزار شد، گفت: مجوز فعالیت ۵۰ فروشگاه صنایع‌دستی پارسال در مازندران صادر شد.

او یکی از شاخص‌های مهم حوزه صنایع‌دستی در سطح استان را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: ۲ هزار؛ و ۲۰۴ شغل در این حوزه پارسال در استان ایجاد شد.

برزگر در خصوص آموزش، گفت: آموزش تخصصی ۶۰۰ صنعتگر در رشته‌های مختلف به صورت حرفه‌ای برگزار شد یک هزار و ۵۰ هنرمند در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

او در خصوص بازارچه‌های صنایع‌دستی برای معرفی این حوزه، افزود: ۱۲۲ نمایشگاه و بازارچه موقت پارسال در استان برگزار شد

برزگر به باززنده‌سازی و احیاء یکسری رشته‌های منسوخ شده مثل کوب‌بافی در استان که مجدد فعال شد، اشاره کرد.

او با اشاره به نشست‌های تخصصی ماه گذشته در عرصه ملی و بین المللی با حضور اساتید در حوزه تجارت و برندسازی یکی از نقاط ضعف را صادرات و تجارت عنوان کرد.

برزگر با اشاره به اینکه یکی از مواردی که می‌تواند در معرفی در عرصه‌های ملی و بین المللی نقش مهمی ایفا کند انتخاب شهر‌ها و روستاهاست، گفت: در سال گذشته ۴ روستا و شهر استان مازندران ثبت ملی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: در حال حاضر ۷۰ رشته صنایع‌دستی از تعداد ۲۵۷ رشته دارای کد از سوی وزارت متبوع در مازندران فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.