
با توصیه رئیس جمهور به شریعتمداری؛
هلدینگ مالکیت استقلال را واگذار میکند؟ حجت الاسلام سید عباس نبوی با حضور در برنامه «وارونگی» به شبهه لا اکراه فی الدین که از سوی محمد خاتمی در خصوص موضوع حجاب مطرح شده بود، پاسخ داد.
انسان شناساسی باید همراه خودشناسی باشد نه بر اساس توهم
انسان خودش عقل دارد
چون خدا عقل داد
انسان تفکر دارد چون خدا داد
انسان امیال دارد چون خدا داد
چوگوی آن کنم یااین کنم دلیل اختیارات ای صنم
خودشان می گفتندعلما ومجتهدین روبرای مشکلات مذهبی واجتماعی بامقتضیات زمانه تعیین کرده یعنی بایدببینن جامعه امروز چه به صلاحشانه..نه ازقران عقب باشن ونه پیشی بگیرن...بهانه جویی هم نکنن که خیلی ازجاها خراب کردن ومحکومند
وقتی ارزانی و امنیت نیست
از دین هم صحبت کنید مردم تنفر پیدا می کنند
فقر آمد و ایمان رفت .
خدا مسببین گرانی و تورم و احتکار را لعنت کند
اینها را هر شب نفرین کنید
اگر چناچه مدعی عمل نکرد . من هم عمل نکنم!؟ یا از ایمانم برگردم. این بهانه فرار از انجام مسئولیت است.
در ضمن آیه ی لا اکراه فی الدین را تو با توجه به کتاب هایی که خوانده ای تفسیر کردی. الان بچهها می گويند وقتی قرآن در مورد حجاب خانم ها بیان فرموده، فقط گردی صورت ،مچ دست ها ،مچ پا ها بدون خلخال بیرون باشد پس با پیراهن و شلوار و روسری حجاب کامل است کجا از چیزی به اسم چادر به صراحت نام برده شده چه جوابی داری ؟؟؟مگر غیر از این است که مفسرین به نظر خودشان قرآن را تفسیر کرده اند. دین اسلام بسیار زیبا و راحت است اما امثال شما مردم و علی الخصوص قشر جوان و نوجوان را از دین زده کرده اید ،گناهش بر گردن کیست؟
سوره نور در مورد روسری و چادر دستور داده
قد تبیین الرشد من العی!؟ یعنی دین در ابتدا ورود به ایمان . را با آگاهی و تفکر و تحقیق!؟ بشناس و ایمان بیاور. نه اینکه پس از انتخاب مرتد بشوی!؟
توجیه مشکل ماست...
والسلام
آیا عقل وقلب . بالای بدن . غذا برای عروج و تکامل نمی خواهند!؟
شاید بعضی ها فاقد عقل و قلب باشند!؟ که احساس نیاز به غذای عقل و قلب ندارند!؟
دوم به گفته ی مفسرین اسلام گفته شده در قرآن یعنی تسلیم در برابر خدا نه دین اسلام
سوم زینت یه چیزه نسبی هست در اقوام مختلف
چهارم معنی لا اکراه فی الدین اینجوری که این روحانی میگه نیست و تفسیرهای بسیاری در موردش هست
جناب حاج آقا نبوی می فرماند برای نماز در قران خیلی مختصر اشاره شده !!به نظرم جای پژوهش وبررسی بیستری دارد
( سوره نور 31يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا
سوره احزاب 59وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ)
وای جی سی منتشر کن تا اونایی که زحمت خواندن قران به خودشون نمیدن بحونن.
یعنی چه هر کس هرکاری خواست بکند. مگر جامعه
جنگل است.!؟
قرآن کریم می فرماید که انسان طغیان میکند آن زمانی که احساس بی نیازی کرد.
ترکیه ببین چقدر بلای زلزله گرفتاره و...
ترکیه فلک زده است
سوره مبارکه طلاق آیه ۳ : هرکس تقوای الهی پیشه کند خداوند راهی برای او قرار داده و از جایی که گمان نمی برد روزی او را می رساند ..... حالا شل حجاب شدن ارزشش رو داره که انسان ابدیت و آخرتش رو هم خراب بکنه و رابطه اش رو هم با خلقش که همه به محتاجن و تنها اوست که بی نیاز مطلق هست رو به هم بزنه در حالی که خودش هم طبق آیه مذکر وعده قطعی داده ما چرا به حرف خدا ایمان و باور نداریم و اینقدر همه چیز رو بی خودی برای خودمون پیچیده میکنیم. پناه میبرم به خدا
همین فینال چمپیونزلیگ رو که توی انکارا برگذار کردن میلیون ها دلار از تبعش پول به جیب زدن.
حاشا به غیرت اونهایی که اینگونه فکر میکنند .....
کلا این طوری که حضرات معنی میکنن که در دین اجبار نیست کاملاً اشتباه و دین نماد اجبار همون طور که هر جا قانون هست یعنی اجبار
اما قضیه اینه آیا اگر کسی رو مجبور به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کرد آیه کار زشتیه؟ قوانین اسلام هم برای رشد معنوی شخص هستن و هیچ زشتی درشون نیست و این معنی درست آیه هستش
باب افعال اگر معنی اجبار رو درونش داشته باشه این طور نیست که معنی اون کلمه به طور کامل تبدیل به اجار بشه بلکه منظور اجبار در معنی اون کلمه است مثل (انکار) با معنی اجار میشه مجبور به قبول نکردن یا مجبور به نپذیرفتن
پس اکراه میشه مجبور به زشتی
لا اکراه هم میشه مجبور نبودن به زشتی