فرماندار شاهرود گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل به بخش بسطام طی چند روز اخیر بر اساس نظر کارشناسان سه میلیارد تومان تخمین زده شد

جلالی  گفت: سیل طی چند روز گذشته به مناطقی از بخش بسطام از جمله شهر مجن، روستاهای ابرسج، نکارمن و تاش شاهرود، خساراتی زد که بر اساس برآورد اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی این میزان خسارت سه میلیارد تومان تخمین زده شد.

وی با بیان اینکه این خسارات به واحدهای زنبورداری، مزارع، باغ‌ها و راه‌های بین مزارع وارد شد، ابراز کرد: تعدادی از باغ‌های زردآلو، آلبالو و گیلاس و همچنین مزارع گندم و جو در این سیل آسیب دید.

جلالی، برآورد اولیه خسارت به روستای ابرسج از توابع بخش بسطام را یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان اعلام کرد، گفت: خسارت ناشی از سیل به شهر مجن توسط کارشناسان ۹۶۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه ۳۶۲ میلیون تومان هم به سایر نقاط این بخش خسارت وارد شد، اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان، راه‌های عشایری نیز در بخش بسطام و بخش مرکزی شاهرود ۳۵ میلیون تومان خسارت دید.

فرماندار شاهرود به هشدار اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان سمنان مبنی بر رگبار شدید باران، رعدو برق، تگرگ و وزش باد شدید لحظه‌ای طی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: جاده‌های مسدود شده تاش، مجن و شاهرود به دامغان پس از آبگرفتگی، بلافاصله پاکسازی و باز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.