رَمْیِ جَمَرات، پرتاب سنگ‌ریزه‌ها به سوی نماد شیطان و از اعمال واجب در مناسک حج است که به یکی از سوالات حجاج درمورد آن پاسخ داده ایم.

رَمْیِ جَمَرات، پرتاب سنگ‌ریزه‌ها به سوی نماد شیطان، از اعمال واجب در مناسک حج است که این عمل در سرزمین مِنا و در روز عید قربان و دو روزِ بعد از آن انجام می‌شود.

زمان رمی طبق نظر مشهور، از زمان طلوع آفتاب تا غروب است، مگر این که افراد، عذری از رمی در روز داشته باشند مثل بیماران و سالمندان. در حقیقت، این عمل در جریان مراسم حج، به نوعی پیروی نمادین از رفتار حضرت ابراهیم(ع) محسوب می شود.

طبق نظر فقهی، اگر جَمرَه، ستون‌های نصب‌شده در جمرات باشند، اصابت سنگ به آن ها شرطِ صحیح بودن رَمی است و اگر مکان ستون‌ها که سنگ‌ریزه‌ها در آن جمع می‌شوند جَمرَه باشد، اصابت سنگ به ستون‌ها لازم نیست.

در این مطلب به این سوال پاسخ داده می‌شود که اگر فردی بخواهد به نیابت از فرد دیگری رمی انجام دهد حکم رمی خودش چیست؟ آیا رمی او در اولویت است یا فرد ناتوان؟ در پاسخ به این سوال این طور گفته شده است که طبق نظر همه مراجع تقلید از جمله امام خمینی (ره) جایز است که حاجی، قبل از انجام رمی خود، نیابتاً برای دیگران رمی انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار